UKENS SPØRSMÅL #86- VALGET, SENSKADER ETTER OVERGREPENE, UTROSKAP..

 

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL 


Har du noen gang vurdert å ta plastiske kirurgi eller kosmetiske inngrep?

Nei, den tanken har aldri slått meg heller heldigvis. Jeg synes man skal tenke seg nøye om hvis man vurderer noe slikt. Det er ikke alltid at man blir fornøyd selv om man forandrer på noe, mye handler nemlig om hvordan man ser på seg selv og noe man kan endre på om man jobber med det.

Bryr du deg om miljøet? Hva gjør du for å bedre miljøet? 
Ja, men jeg er dessverre altfor dårlig på å gjøre tiltak for å bedre det.

Hvorfor kjøper du graviditetstester? 
Bildet jeg har lagt ut av en test, var fra da jeg gikk på kuren mot acne. Da måtte man passe ekstra på å ikke bli gravid, og jeg tok tester hver måned for å sjekke det opp. La det ut i sammenheng med dette innlegget på Snapchat.

Hva stemte du ved valget? 
Dette synes jeg er veldig vanskelig å svare på. Jeg føler meg ganske dum og dobbelmoralsk her jeg sitter, og ber deg vennligst lese ferdig før du kommenterer noe. På sosiale medier har jeg vært veldig åpen om at jeg synes det var viktig å bruke sin stemme og oppfordret andre til dette. Men.. jeg stemte faktisk ikke. Jeg fant flere partier som stod for mye av mine verdier, men med alle så var det noe som ikke stemte for min del. Og jeg kan ikke stemme på noe jeg føler jeg ikke kan gå god for. Jeg vil ikke stemme frem et parti, som gjør noe av det som ikke er av mine verdier. Derfor ble dette det mest riktige valget for meg, denne gangen.

Har du slitt med senskader etter overgrepet? 
Ja, jeg har kjent på mye skam, skyld, vanskelig med nærhet til andre, og drømmer/mareritt om natta. Jeg merker at overgrepene påvirker meg mer om jeg snakker/skriver om det, og derfor har jeg ikke vært hos hun jeg gikk til i Drammen på lenge og nevner det sjeldent på mine sosiale medier. Martin er jeg veldig trygg på, så han sliter jeg ikke noe spesielt med nærhet til på grunn av overgrepene lenger. Men nå går det mer på svikene tillit til andre, problemer med å sette grenser, søvnproblemer, angst og depresjon. De tre sistnevnte tror jeg riktig nok at det er mange grunner til, men overgrepene er nok en stor grunn til det. Depresjonen sleit jeg ikke noe særlig med en lang periode, men jeg har vært deprimert tidligere og det tror jeg har mye med overgrepene å gjøre. Kan skrive mer om dette i et eget innlegg, hvis dere ønsker?

Kunne du vist sminken du bruker? 
Kan gjøre det i et eget innlegg.

Hvordan står det til med moped-angsten? 
Den “moped-angsten” har en stor sammenheng med dødsangsten min. Jeg sitter ofte med tanker om døden når jeg er ute å kjører. Hva skjer om noen ikke følger vikeplikten sin? Hva om jeg kræsjer her? Vil noen finne meg? Kommer jeg til å dø? Hvem vil komme å besøke meg på sykehuset? Hvem vil komme i begravelsen min? Hvordan vil den være organisert? Vil jeg få gravstein? Vil noen besøke graven min? Dette er mange av flere spørsmål og tanker jeg sitter med, og det er helt forferdelig. Jeg veit ikke hvordan jeg skal takle det en gang. Det er faktisk noen dager jeg ikke klarer å kjøre, og synes det er lettere å trosse den sosiale angsten med buss fremfor å kjøre, fordi frykten er så stor for at noe skal skje. Det er kanskje litt rart, for det kan like gjerne skje at noen ikke følger vikeplikten sin eller at bussen kræsjer, som når jeg kjører. Men det er kanskje litt lettere, for da er jeg ikke alene? Men de siste ukene har jeg alltid kjørt, trosset angsten hver dag og det er litt lettere å kjøre når jeg har avtaler og jobb. For da veit jeg at jeg må på en måte.

Ble du/blir du mobbet? 
Jeg har en lang historie bak meg med mobbing. Jeg ble ofte kalt stygge ord, sagt nedverdigende ting til, ertet, spyttet, slått, og det var til og med en som forsøkte å stikke meg med kniv en gang. Nå er det flere som ønsker å trakassere meg. Felles med dette er at jeg ikke lar meg knekke av det, og har alltid hatt en enorm stor styrke i meg.

Skatter du av pengene du tjener på bloggen? 
Det gjør jeg selvfølgelig, det er jo en jobb!

Hvor er vippene dine fra? 
Jeg kjøper vippene mine på Wish, bruker litt forskjellige typer. Men de jeg liker best og er mest fornøyd med er disse.

Røyker eller snuser du? 
Ingen av delene, og det er jeg veldig glad for. Verken bra for helse eller lommeboka.

Hva er utroskap for deg? 
Flørting, kyssing og sex for å nevne noe. Du kan lese mer om det i dette innlegget.

Hvor kjøpte du toppen på bilde? 
Det er en kjole, og den kjøpte jeg på H&M på tilbud forrige, så tviler på at de fremdeles har den.

Går du fremdeles på Nav?
Ja, må nesten det for å få et til å rundt. De pengene jeg tjener gjennom jobben og bloggen er ikke nok til å dekke husleie, strøm, mat, husholdningsartikler, utgiftene på hundene og andre nødvendige ting.

Hvilken by bor du i? 
Jeg bor i Hønefoss-området. Flyttet hit for ett år siden, etter å ha bodd på Hallingby (litt utenfor Hønefoss) i 20 år.

Har du tatt vare på klesplagg fra da du var liten?
Ja, jeg har flere faktisk. To av plaggene hadde jeg fremme som en slags “pynt” i konfirmasjonen min.

 

Noe dere lurer på til neste ukens spørsmål? 

 

 

Følg meg gjerne på: 
Snapchat/Instagram- @adalsjenta

6 kommentarer
    1. Burde ha stemt blankt da 🙂 Da kommer det ihvertfall med i statistikken at folk er usikre og ikke bare late.

    2. Hei! Jeg ville bare tipse om at det går an å stemme blankt ved valget. (Det er en egen stemmeseddel). Da gir du et uttrykk for nettopp det du skriver, at du vil engasjere deg, men at du ikke finner et parti du vil støtte nå. Det er et viktig signal til politikerene, og din stemme blir da telt med i valgdeltakelsen. Det var dagens nerdetips fra meg, ha en fin dag videre!

    3. Ang stemming – ja jeg leste hele kommentaren. Hvis du ikke fantet parti du er enig med og som du følte at du kunne stemme på så skulle du stemt blankt.. Nettopp for å vise at du ikke mener det finnes noen som kan representere deg og dine synspunkter. Det er faktisk også å ytre en mening. Ved å ikke stemme sender du signaler om at du ikke gidder engasjere deg og bruke stemmeretten din (ja jeg skjønner at det ikke er det som er årsaken i ditt tilfellet men det er det statistikken gir inntrykk av)

    4. Jamen kjære deg, da må du heller stemme blankt neste gang. Da viser du at du bryr deg, men ikke finner noen som passer deg. Kjempeviktig!
      Gjør heller det neste gang 😁

    5. Det er fint at alle ønsker å få frem at man kan stemme blankt. Tror hun har fått med seg det nå 🙂 tenker at det er opp til hver enkelt å velge om man vil stemme eller ikke. Selv synes jeg det er viktig! Har dessverre ikke visst at man kunne stemme blankt før i år. Stemte ved valget, men tenker at man trenger ikke å dømme andre om de velger å ikke stemme. Det er opp til en selv. Flotte svar på spørsmålene Ann Helen. Synes du er ei flott jente!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg