TANKER RUNDT TIDEN FREMOVER

Tenkte å komme med ei lita update på livet, men det har ikke akkurat skjedd så mye de siste månedene. Jeg har jobbet 3,5 timer på 4 måneder pga korona-viruset, angsten har blitt mindre på noen områder og forhøyet seg på andre. Ellers har vi reist litt, som dere kanskje så i forrige innlegg (du kan lese det her).

Jeg er inne i en periode hvor jeg ønsker å bli bedre kjent med meg selv, angsten min, og hvordan alt henger sammen, hva jeg kan gjøre for å ha det bedre og jeg ønsker å bli en bedre versjon av meg selv. Jeg er også der at jeg ønsker å bygge flere trygge og gode relasjoner. Jeg er veldig glad og takknemlig for de få menneskene jeg har i livet mitt, og ønsker å gjøre mitt ytterste for å ta vare på dem, så det handler ikke om dem. Men jeg har alltid vært en person med et ønske om å ha mange folk rundt meg og følt meg mye ensom, det gjenspeiler seg med den sosiale og utadvendte personen jeg egentlig er. Nå føler jeg at jeg blir stille og nesten litt sjenert blant nye mennesker, og trekker meg bort. Det henger i sammen med angsten. Jeg blir usikker på hva jeg skal si, når jeg skal si ting og hva andre vil prate om. Det er kanskje ikke så rart når man ikke kjenner personene, men tidligere var ikke dette et så stort problem som nå. Så det ønsker jeg også å utfordre meg på! Tidligere har jeg blitt kjent med folk gjennom skole, jobb eller sangkoret jeg tidligere gikk på. Men nå i litt mer.. hva skal jeg si? “Voksen” alder? Da føles det litt mer utfordrerne.

Jeg har faktisk satt i gang flere tiltak for meg selv, for å utfordre angsten og å forhåpentligvis bygge flere relasjoner. Jobbspesialisten min fra Nav har også sagt han skal hjelpe meg i gang slik at jeg kan starte på en type angst-gruppe, hvor jeg forhåpentligvis kan lære å kjenne meg og angsten min bedre, og få tips til hvordan jeg kan håndtere det jeg sliter med. Dette er et av tiltakene for å etter hvert komme ut i mer jobb. Han ønsker at jeg skal jobbe mer med meg selv først, og det setter jeg pris på. Jeg føler jeg trenger det selv også, så jeg er veldig spent på tiden fremover. Mye blanda følelser rundt det, både gruer og gleder meg på samme tid!

3 kommentarer
    1. Angst, jeg vet hva det er, har vel egentlig aldri kjent på den, slitt med den eller hatt den i det hele tatt, bare vanlige bekymringer som alle opplever. Jeg synes du virker modig, og åpen. Lurt å plukke angsten litt fra hverandre ja, se hva den er bygget opp av, trigger den og kanskje kan du styre den? Stå på, og lykke til.

    2. Hei, jeg er fast leser hos deg og synes du er fantastisk som er så åpen om angsten. Selv er jeg veldig dårlig av angst og ensomhet. Kunne du tenke deg å ha kontakt? Jeg rekker ut en hånd og tar sjansen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg