BRIS- OPPDATERING

TANKER OM TIDEN SÅ LANGT PÅ BRIS

Nå er det rundt 2,5 måned siden jeg startet på BRIS, du kan lese mer om det her. Jeg lovde å komme med en oppdatering etter hvert, og here it is! For de som ikke veit det så er BRIS et lavterskeltilbud for de som har opplevd incest og seksuelle overgrep. Nå som jeg har begynt å åpne meg mer og mer rundt de seksuelle overgrepene som jeg har vært igjennom her på bloggen, så tenkte jeg også at det kunne være fint for dere å få en oppdatering på hvordan tiden der har vært for meg. 

Jeg har egentlig hele livet vært en person som ikke har likt å snakke med profesjonelle mennesker om problemene mine. Jeg har enten opplevd å ikke bli tatt seriøst eller at det har blitt gjort motsatt av hva jeg ønsker. Men etter å ha gått til psykolog i 2,5 år nå, så har de tankene forandret seg litt. Jeg er veldig glad jeg ga det en sjanse, for det har gjort at jeg har blitt mer åpen til å snakke med andre profesjonelle om problemene mine også.

Jeg er egentlig overrasket over hvor mye jeg snakket første timen på BRIS, det er mye mer enn jeg ville gjort for bare noen år tilbake. På BRIS føler jeg meg ikke dum, det jeg sier er ikke feil og jeg blir tatt på alvor. Områder hvor jeg kanskje føler meg veldig vanskelig eller annerledes, blir jeg fortalt hvor normalt det er og at det er mange som har opplevd det samme, eller gjort det samme ut av situasjonen. Jeg sitter ikke å snakker med en person som bare jatter med og sier dette går bra. Hun jeg snakker mer er veldig hyggelig, lyttende og er opptatt av at jeg skal få det bedre. Og selv hvor tøft det er å sitte å snakke om han som ødelagte livet mitt, så føles det veldig godt etterpå. 

De siste timene har egentlig fokuset vært familie og venner. Hvem som er der for meg og ikke, hva jeg burde gjøre for at jeg skal få det bedre i forhold til det. Det at enkelte ikke støtter meg i dette, og at jeg på mange måter føler at jeg har ødelagt familien min er det som føles verst ut nå. Vi drøfter tanker og eventuelle løsninger som kan være best for meg, og ting jeg burde gjøre selv for at jeg skal få det bedre på dette området. Sist time snakket vi også om jeg føler jeg har kommet meg videre og bearbeidet dette, noe jeg absolutt ikke føler. Og ettersom jeg forstod er det, det vi skal bruke litt mer tid på fremover, noe jeg føler virkelig at jeg trenger. Tenkte å komme tilbake med nærmere tanker om dette senere, for ellers blir nok dette et litt langt innlegg med mye frem og tilbake..

 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg