BEKLAGER, MEN JEG FORSTÅR DERE IKKE..

Forrige fredag postet jeg et innlegg med overskriften “Lettkledde ber om å bli voldtatt“. Innlegget var overhode ikke retta mot noen, men jeg føler det er slik man blir fremstilt i dette samfunnet. Dette har jeg sterke meninger om, så jeg valgte å skrive et innlegg med min mening om dette temaet. Innlegget var provoserende for mange, og det var delte meninger. Jeg fikk en del kritikk, men jeg fikk også mange “positive” kommentarer på ulike sosiale medier.

Kritikken jeg fikk handlet om at det jeg mente ikke stemte og lignende. Det er lov å forskjellige meninger, og det er helt greit. Men jeg må bare si en ting.. Jeg forstår dere ikke. Jeg forstår ikke dere som mener at det er offeret sin feil fordi personen ikke har nok klær på seg. Hvordan klarer dere å forsvare personer som ødelegger livet til andre mennesker?

Jeg mener at ved å følge normen om å kle på seg mer for å være “sikrere”, opprettholder vi et syn i samfunnet som ikke burde vært lov. Jeg er klar over at vi har forskjellige kulturer og religioner, men det er faktisk kvinner og menn over hele verden som blir voldtatt. Det finnes ingen unntaksregel, kvinner i burka kan også bli voldtatt. Alle har like stor sjanse, og dessverre kan dette skje hvem som helst. Ingen fortjener å oppleve slik..

 

– Ann Helen

 

2 kommentarer
    1. Spiller ingen rolle hvordan folk går kledd.. !!! Nei betyr nei uansett faen! At enkelte ikke forstår det er utrolig! Dem burde blitt satt I gape stokk!😠

    2. Har ingenting å si hvordan man kler seg. Ja, enkelte kan ta forhåndsregler da det er noen som har kjoler som viser hele rumpa, men folk får se vekk da istedenfor å la dette gjøre dem til voldtektsforbrytere. Det er voldtektsmannen som har et stort problem, ikke offeret! Syns det er helt jævlig at noen kan si noe annet, men mindre offeret la opp til det selv ved å først være med på det, for så å anmelde etterpå!
      Hørt om noen eksempler av det også. Voldtekt er ikke greit UANSETT! Og det er IKKE noe man skal tulle med!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg