EN SKUMMEL OPPLEVELSE

JEG TØR IKKE ENGANG TENKE PÅ HVORDAN DETTE KUNNE UTARTET SEG..

Det er ikke så ofte jeg er på byen, men i helgen var jeg der faktisk både fredag og lørdag, noe som var veldig koselig! Jeg drikker veldig lite, noe jeg er ekstremt glad for når jeg tenker over en skummel opplevelse som skjedde på fredag.. Selv føler jeg at jeg ikke har noe valg med å gå alene hjem, siden vennene mine alltid går motsatt vei. Og tenker ikke noe særlig over det- for det har jo gått bra før!

Klokken var rundt halv fire. Jeg ser to menn gå nedover gaten i retningen mot meg. Jeg tenker at jeg skal prøve å unngå disse, ikke fordi jeg er rasistisk eller overlegen, men fordi man veit aldri hva som kan skje, særlig når det er så mørkt ute og ingen andre mennesker til stede. Så jeg velger å se ned i bakken, selv om jeg muligens da ser full eller trist ut.. Ene mannen stopper meg, og slik foregår samtalen..

Han: Hei!

Jeg: Hei?

Han: Er du full?

Jeg: Ehmn.. nei?

Han: Er du sikker?

Jeg: Ja?

Han: Hvor skal du?

Jeg: Hjem?

Han: Hvor er hjem?

Jeg: *Kjenner panikken komme og veit ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Vurderer å ringe Martin som jeg skal sove over hos denne natta, men ønsket ikke å vekke han*. Svarer litt småstressa og redd: “Skal du følge meg hjem?”

Han: Ja litt.

Jeg: * Kjenner meg enda mer stressa og er redd for at angsten skal ta overhånd. Hva om han tar tak i meg nå? Tvinger meg til å bli fulgt hjem? Voldtar meg? Tankene er mange, men jeg klarer ikke å tenke noe fornuftig*. Men svarer litt surt: “Nei det skal du ikke!”

Han: Reagerer sjokkerende og svarer noe lignende: “woow…”

Jeg: Hade, ha en fin kveld!

Jeg ser han ser etter meg mens jeg går hjemover, og prøver å skynde meg for å komme inn dørene så fort som mulig. Martin bor på en veldig åpen plass, hvor det bare står en del biler rundt. Mørkt var det og ingen mennesker å se. Men tanken på at mannen skal komme etter meg, eller noen andre plutselig dukker opp, er stor. Hjerte dunker og jeg skjelver..

Jeg klarte faktisk ikke å tenke over hva som faktisk hadde skjedd før jeg kom inn. Mulig denne mannen bare ville være hyggelig, men jeg tør nesten ikke tenke på hva som kunne skjedd om mannen ikke respekterte hva jeg sa…

 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

18 kommentarer
    1. Kan du slutte å legge ut det pisset her uten kommentarer?? Meget irriterende at du ikke klarer å ta imot kritikk, men heller bare sletter de som er “slemme” mot deg :^)

    2. Huff, jeg skjønner godt du reagerte på det og svarte som du gjorde! Man vet jo aldri hva det kan være, ettersom slike tilfeller som du nevner kunne ha skjedd – har jo skjedd mye dessverre!

    3. Unødvendig å i det heletatt nevne at de var mørkhudede tenker nå jeg da, ettersom det ikke hadde noe med saken å gjøre 🙂

    4. For meg høres det jo ikke ut som at han sa bir galt, han hørtes mer bekymret ut for at ei ung jente gikk alene og derfor lurte på om du var full. Unødvendig å nevne hudfarge også…

    5. Uff! Skjønner det var ubehagelig, selv om han kanskje mente det hyggelig. Men jeg er enig med de over, unødvendig å nevne hudfargen

    6. Hei! Ser det er mange som reagerte på at jeg skrev om hudfargen deres. Helt ærlig var det ingen baktanke rundt dette, og jeg er på ingen måte rasistisk. Jeg kunne like gjerne brukt noen verre ord for å beskrive disse mennene, og jeg beklager om jeg har støtet noen for å ha skrevet det!

    7. Plz Stopp: Hei du! Kan ikke helt forstå hva du mener, for konstruktiv kritikk er noe jeg virkelig ønsker å ta imot, men såkalte spam kommentarer og ting som blir skrevet uten mening er noe jeg ikke ønsker å ha her på bloggen. Når det gjelder i facebook-grupper gjelder akkurat det samme, og jeg har ofte opplevd at folk kommenterer ting uten mening i vilden sky. Derfor har jeg sperret kommentarfeltet der, for hvis ikke har det ofte endt med at admin selv har gjort det tidligere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg