UKENS SPØRSMÅL #79- KJÆRLIGHETSSORG, SEX STILLINGER FOR OVERVEKTIGE, KLEIN RUNDT GUTTER..

UKENS SPØRSMÅL

Vet du at veldig mange jenter som sliter med angst & depresjon ofte har ADHD?
Det er jeg fullt klar over ja, men jeg veit også at veldig mange som blir feildiagnostisert med ADHD og sliter med angst & depresjon i stedet, så det kan gå begge veier. Tenkte å dele min erfaring om dette i eget innlegg.

Ønsker du og Martin å flytte sammen å starte familie? 
Etter hvert vil vi nok flytte sammen, men det er ikke noe vi stresser med. Jeg har hatt lyst på barn i mange år allerede, mens Martin derimot er ikke klar for det, så det å stifte familie kommer nok ikke til å skje ved det første.

Er det en type plagg du ikke føler deg vel i?
Joggebukse, helt klart. Går aldri i det i offentligheten, da jeg føler meg lite velstelt og blir nesten uvel av det.

Hvilke sex stllinger anbefaler du for oss overvektige for å komme ordentlig til? 
Misjonær, på toppen (ri), doggy (også liggende, tror det kalles sommerfugl), og stående bakfra.

Hvor gammel er du? Og når ble du født? 
Jeg fylte 21 år, 21. april. Så ble altså født i 1998.

Favorittplagg akkurat nå?
Ååh, vanskelig spørsmål.. Veldig glad i de fleste sommerkjolene mine og har også nå falt for skjørt, gult og leopardmønster. Klarer ikke å bare velge et favorittplagg egentlig.

Hvordan pleier Hønefoss- folk å reagere når de ser deg offentlig? (I byen f.eks.)
Det varierer veldig, spørs om det er i edru tilstand eller ikke for eksempel. På byen kommer det oftere folk bort til meg, virker som de tørr mer da på en måte. Får ofte komplimenter for bloggen og Snapchat. Det samme egentlig om jeg møter folk som ikke kjenner meg i edru tilstand, men dette litt mer sjeldent. Bekjente ofte med et “hei”, og de som har mobbet mer før baksnakker ofte.

Hvordan takler du press?
Jeg føler egentlig ikke på noe press. Kjører mitt eget løp og tenker sjeldent over hva andre mener, sånn for utenom kjæresten min og venner da. Det har faktisk litt å si, i blant hvert fall.

Har du ofte sex?
Spørs hva du betegner som ofte egentlig, er veldig varierende fra person til person, men jeg har det relativt ofte etter min mening.

Hvordan er det å leve med angst? Hva utløser angst for deg?
For å være ærlig, helt j*vlig. Absolutt ingen god følelse, men det er noe man kan lære seg å leve med og finne metoder som gjør det bedre. Det er mange ting som kan utløse angst for meg, blant annet ting som minner meg om han som misbrukte meg seksuelt eller at jeg tenker mye på det, store folkemengder, forventninger jeg føler andre har til meg, stress og tanker om døden for å nevne noe.

.

Føler du stiller deg selv spørsmål, sånn har noen virkelig lurt om du har gått påbygg liksom?
Det kunne aldri falt meg inn å stille spørsmål til meg selv. Å spørre om jeg har gått påbygg er etter min mening like normalt som å stille spørsmål om sex-stillinger, for de som er overvektige. Spørsmålet kom inn på Tellonym. Bruker ofte denne appen til å få inn spørsmål siden da virker folk mye tryggere på å spørre om ting.

Jeg er skikkelig dårlig på å snakke med gutter. Kleiner helt ut og blir på en måte helt annerledes enn jeg egentlig pleier å være- noe alle rundt meg påpeker og nesten bruker mot meg. Har du noen tips? (Er 20 år gammel og sliter hahaha)
Det er helt normalt å bli litt klein når man snakker med gutter, spesielt om det er noen du ikke kjenner så godt eller aldri har møtt. Den “bli kjent” fasen med en ny person, kan være veldig ubehagelig og skremmende. Prøv å finn felles interesserer eller ting å snakke om. Kanskje se på en film eller lag middag sammen, da har man et fokus. Ikke tenk på hva andre måtte mene, fokuser på deg selv og utfordre deg selv til å snakke mer.

Hvordan takler du hat? 
Oppover tidene har jeg blitt mobbet en del, det har gjort meg veldig hardbarka vil jeg si og gjort at jeg takler mye. Tar sjeldent til meg ting fordi jeg veit folk er sjalu, har dårlig selvbilde og sliter med seg selv. Før derimot var jeg veldig nærtagende, men kommentarer som har kommet på ting jeg har gjort bra eller at jeg selv har kjent på mestringsfølelse av å ha gjort noe, har bygget meg opp og gjort meg sterkere.

Har du opplevd skikkelig kjærlighetssorg, i så fall hvordan fikk du ting til å bli bedre?
Ja det har jeg. Det var veldig tungt og vanskelig, og tok over et år før jeg kom meg videre.. Det er veldig varierende fra person til person om hvordan man kommer seg videre etter noe slikt, men for meg hjalp det å være med venner og familie, høre på musikk, se på serier, holde fokus på hundene, reise og tenke det negative om forholdet/personen. Forholdet jeg hadde var helt perfekt, så det var lite å finne. Det var alltid noe positivt i det negative. Så det var ikke akkurat lett å komme seg videre etter å hatt det så bra med en person. Andre tips kan være å si til deg selv “dette kommer jeg igjennom”, ta vare på deg selv, tenk positivt på det du fortsatt har, møt nye mennesker, gå turer, les bøker og hold fokus på det som interesserer deg.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

Følg meg gjerne på:
Snapchat/Instagram- @adalsjenta

2 kommentarer
    1. Takk for at du belyser at en del blir feildiagnostisert med adhd. Det er mye vanligere enn folk tror og det er mange som har symptomer på det. Selv har jeg alle symptomene bortsett fra at det skal ha begynt før 7-års alderen. Jeg har ptsd, angst og depresjon bl a. Og i likhet med en del andre diagnoser, kan det ligne på adhd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg