UKENS SPØRSMÅL #92- JOBB, ANGST, TRENING..

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL 

Kan du ikke bare si hva du jobber med? Det er jo ingen som finner ut hvor du faktisk jobber hvis ikke sier stedet, kan du ikke bare si liksom hva du jobber med? Hvilket yrke? Er mange som lurer på det. 
Dette er et spørsmål jeg får ganske ofte. Hønefoss er et ganske lite sted, og sier jeg hvilket yrke jeg jobber innenfor er det ikke vanskelig å finne ut hvor jeg jobber heller. De som veit de veit, det får være- men enn så lenge kommer jeg ikke til å fortelle hvor jeg jobber.

Hvordan håndterer du angst for fremtiden?
Dette synes jeg er et veldig vanskelig spørsmål. Jeg har ikke direkte angst for fremtiden, men jeg sliter en del med dødsangst og ting knyttet til det. Men det beste tipset jeg har å komme med er å utelukke det meste av nyheter. Å lese om dødsfall, krig, fattigdom, ran og andre ukontrollbare situasjoner trigger angsten min veldig mye hvert fall. Det er jo dette vi leser og hører..

Hva synes du om at Martin ikke blir fornøyd med jobben helsepersonellet rundt han?
Når man forteller ting over sosiale medier, kan ting ofte misforstås litt eller detaljer blir ikke med. Noen ganger kan det være feil på nettstedet som gjør alt ikke henger sammen, noen ganger forklarer man kanskje litt for lite eller utydelig. Også er det faktisk ikke alt man ønsker å dele heller, rett og slett. Det tror jeg er viktig å tenke på når man hører på andres historier. Jeg synes Martin er utrolig sterk og virkelig en fighter. Selv hvor mørke tankene hans har vært, har det sittet noe i han som har fått han til å ikke gi opp og han har kjempet videre. Jeg har støttet han hele veien med det han har vært igjennom, og jeg har sett flere ulike situasjoner som har vært vanskelig for han. Jeg kommer fremdeles til å være der, og jeg forstår veldig frustrasjonen hans til tider på hvor dårlig oppfølgning/hjelp det har vært å få i perioder. For mange kan det se ut som han ikke er så syk, at han klarer seg bra og at han ikke har noe å “klage” over, men de som måtte mene det skulle virkelig vært der når ting har vært på bunnen med han og stått i hans sko..

Kunne du bodd i Oslo noen gang?
Hmm.. Jeg og Martin var der noen dager i sommer, hvor vi hadde noen helt fantastiske dager og koste oss masse. Så litt etterpå tenkte jeg veldig på det, og følte at dette var et sted jeg likte meg veldig godt og gjerne kunne bodd en periode. Men nå er jeg mer usikker, tror ikke jeg hadde følt meg så trygg der over tid..

Hvordan var det å gå tur med psykologen? Var det ikke rart? 
Det gikk greit. Det var rart, men det var jeg også forberedt på. Noen ganger kan det bli litt stille i timene, så jeg var glad jeg hadde med Milla som en slags oppmerksomhet om det skulle bli slik. Vi kom aldri inn på noen veldig vanskelige eller såre temaer, som vi kanskje ellers kunne gjort. Men vi fikk snakket litt, og det var noen som lyttet til meg og mitt, noe jeg synes er godt.

Hva heter du på TikTok? 
Jeg har ikke TikTok. Vurderer å lage det, hva tenker dere?

Sett at du ikke bodde med Martin og ikke hadde hunder, kunne du tenke deg å bo i kollektiv? 
Nei, det kunne jeg nok ikke. Men som dere veit, trives jeg ikke med å være alene, så det kunne nok vært lurt for meg å bo i kollektiv om jeg ikke hadde Martin og hundene. Jeg kunne gjerne bodd med ei venninne, men jeg synes det er veldig godt å ha noe som er eget også.

Hvordan går det? 
Takk som spør! Det går veldig opp og ned. Kjenner på mye tanker angående døden for tiden, synes det er skummelt og ubehagelig, og det er ikke unaturlig med tanke på at jeg har dødsangst. Ellers har jeg det veldig fint i den nye leiligheten, og med Martin og hundene. Veldig glad og takknemlig for at jeg har dem!

Hvordan går det med lappen? Ser du kjører bil. 
Å ta førerkortet på bil er satt litt på vent, akkurat nå har jeg mer enn nok med andre ting. Så det går med øvelseskjøring bare.

Er Martin aktiv på snap?
Ja, det er han! Det går litt periodevis, men han har så mye fint og lærerikt å dele med andre. Han blir veldig glad om du vil følge han, @MartinRavndal heter han.

Har du noen hobbyer? 
Det går for det meste i sosiale medier, det er noe jeg synes er veldig gøy! Det å kunne dele om livet på godt og vondt, og om ulike temaer, er veldig givende for meg. Men også stor interesse for interiør, ta bilder, sminke og klær.

Har du spilt instrument før? 
Jeg har faktisk spilt klarinett i korps, men jeg skjønte så lite av det at jeg sluttet fort.

Kan du ha sminkevideo?
Jeg har lagt ut litt videoer på snap og YouTube tidligere hvor jeg har sminket meg, og tenkte å gjenoppta det om ikke så lenge på snap når sminkebordet og alt med det kommer på plass. Legg meg gjerne til så lenge, slik at du kan få med deg når jeg har en sminkerutine der. @Adalsjenta heter jeg!

Har du prøvd snus eller røyk før?
Begge deler, men ikke noe jeg kommer til å starte med.

Kunne du fridd til Martin?
Det tror jeg ikke. Synes det er tøft med de damene som frir til mannen, men jeg synes jo det er veldig søtt når gutten frir og er noe jeg alltid har sett for meg. Men om ikke han frir innen 10 år, så kan det være jeg må slå til. Hahah!

Går du på prevensjon? 
Ja, det gjør jeg.

Har Martin fått hjemmekontor?
Ja, man kan jo si det sånn. I den nye leiligheten våres har vi en liten bod. Der har vi satt inn en pult, og sminkebordet mitt, så det blir vårt felles kontorrom, og for meg litt “sminkerom”. Vi begge kommer til å bruke mye tid der fremover.

Tror du at du ikke er “nok” for Martin siden han stadig prøver å ta livet sitt? 
Det er selvfølgelig sårt og vondt, men nei- for jeg veit det ikke handler om meg/oss. Jeg veit at vi alle tre betyr mye for han, og jeg tror kanskje det er vi som har klart å holde han oppe når han har sett bunnen.

Kan dere ha housetour? 
Det kommer etter hvert, bare å følge med!

Trener du? Hvorfor/hvorfor ikke? 
Nei, det gjør jeg ikke. Har trent litt tidligere, men nå har rett og slett ikke motivasjon eller overskudd. Men jeg er likevel i fysisk aktivitet hver dag med tanke på at jeg går flere turer daglig med hundene.

Skal man sende Facebook melding på Usensurerte for å få svar eller må man kontakte deg? 
På Usensurerte siden facebook-page som du finner her. 

Er du redd for å få Corona siden du er overvektig?
Like uredd/redd som jeg hadde vært som normalvektig.

 

Noe lurer på til neste “ukens spørsmål”? Legg igjen en kommentar! 

13 kommentarer
    1. Sånne innlegg så det er så kjekt å lese. Vurderer litt å ha det selv. Men får sjeldent spørsmål.
      Har spørsmål rundet på bloggen nå. Hadde blitt gla hvis du tok deg tur inn om.

    2. Du skriver at «du vet at vi alle tre betyr mye for oss». Er dere tre som bor sammen? Mtp at Martin bekreftet på snap at han er bifil, så tenkte jeg kanskje dere bor sammen med en mann til.

      1. Det at Martin har bekreftet på Snapchat at han er bifil er ikke noe nytt. Dette snakket han om på sensommeren/høsten 2019 til dere for første gang. Og siden den gang, har det ikke flyttet en mann inn hit med oss. Det jeg mente at « Jeg veit at vi alle tre betyr mye for han», er altså meg og hundene.

    3. Herregud så fint håret ditt var med den rødlige fargen og krøllene☺️ Det kledde du kjempegodt.

    4. For noen spørsmål!!
      Tøfft av deg å svare❤
      Synes du er kjempetøff med alt du står i!
      Ikke for å skremme deg på noen måte altså,men OM du skulle fått korona viruset,så vil du med mest sannsynlighet bli sykere, enn noen med normal vekt..Det er en av risikogruppene,det er det informert om. Så pass på❤❤

      1. Nå er det ikke slik at Ann Helen, er sykelig overvektig på noen måte. Hun er slik jeg har forstått det en relativt aktiv jente, som sørger for at hundene hennes og hun selv for mosjon hverdag. Det er viktig å tenke på at mennesker har forskjellige kropper, det kan være medisiner hun har gått på tidligere som har gjort at hun lettere legger på seg, eller helt andre årsaker som lav forbrenning. Tror Ann Helen tar sine forhåndsregler i denne perioden akkurat slik som resten, jeg har fulgt mye med på nyhetene og informasjonen rundt corona, har ikke lest et eneste sted at overvektige er en utsatt gruppe. Om man er sykelig overvektig er en helt annen sak, men det er ikke Ann Helen. Syntes kommentaren din rett og slett er unødvendig, både denne og kommentaren under. Det er veldig ubehagelig spørsmål du kommer med, de aller fleste er klar over at trening er godt for helsen, men trening kan også være gåturer. Det trenger ikke nødvendigvis være harde økter hvor svetten renner. Så lenge man beveger seg så er det bra og det kommer man langt med!

        Og helt seriøst at hun har et ønske om å trives med anal, har vel ingenting med at Martin er bifil. Det kan være hennes egne lyster hun vil teste. Om det så er for å «dekke» Martin sine behov vil jeg si at da er hun faen i meg rå, det er det få som hadde gjort for kjærsten sin.

        Syntes du skal stå på videre Ann Helen, gøy å se hva dere får til du og Martin. Håper flyttingen gir en liten boost i det som har vært en vanskelig start på 2020 for dere. Masse lykke til videre! Heia heia

        1. Jeg er såååå enig i denne kommentaren!! Jeg får helt sjokk over hvor frekke og barnslige noen(ganske mange) av «spørsmålene» som stilles her… behovet for å snakke andre ned fordi de ikke er identiske med dem ( uten engang å egentlig ha noe informasjon om saken) er skremmende… gåturer er en fantastisk treningsform både for kroppen og for hodet. Og man kan fint være sunn og overvektig. Kroppens utseende sier ikke alltid noe om hvordan innsidener, så man må slutte å tenke man kan bedømme andre basert på det. Vær så snill å tenk dere om før dere stiller spørsmål så vi kan unngå et samfunn der vi går rundt å sender hverandre stikk for å være forskjellige.❤️

    5. Hei, ny leser😊 Noen spørsmål til neste uke:
      – Det at du prøvde så hardt for å like analsex, kan det ha noe å gjøre med at kjæresten din er bifil og liker sex med menn (altså anal)? Føler du at du må gi det ekstra liksom?
      – Hvorfor vil du ikke slanke deg? Du svarer så politisk korrekt på alle kroppsrelaterte spørsmål. Helt enig i at alle kropper er fine osv, men det er jo ikke akkurat sunt. Trening er GULL for psyken! Selvfølelsen, mestring, søvn og mye mer. Du er vakker som du er, men du skjønner hva jeg mener❤️

    6. Jo, røykere og overvektige er i faresonen,sammen med eldre,og hjerteproblener 🙂 da har du ikke lest på korrekte steder 😉

    7. Den toppen du har på deg på det øverste bildet har var skikkelig fin 🤩 Er det lov å spørre hvor du har kjøpt den?

    8. Sånne folk som du bare føler er ute for å “stikke” og såre mer enn noe annet, uansett hvordan de nå forsøker å “forkle” spørsmålene og utsagnene sine, for det er kun utsagn fra dem, ikke fakta, burde egentlig ta seg en bolle og roe ned ,med fjortisinnlegg(med henvisning til de over,)Ann Helen og Martin er de eneste som er verd å lese i denne liksom perfekte verdenen rosabloggerne og de liksomkule mammabloggerne forsøker å skape. Stå på Ann Helen, og blås i disse barnslige, inkompetente innleggene som kommer innimellom. Du er den beste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg