UKENS SPØRSMÅL #90- DELE ØKONOMI, JOBBEN MIN, GRAVIDITET..

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL


Mottar du fremdeles penger fra nav selv om du har to jobber?

Det gjør jeg. Må det for å ha nok til å dekke husleie, strøm, vann, mat og andre utgifter. Jeg mottar riktignok ikke like mye som før, jeg blir trekt for de dagene jeg jobber/antall timer. Jo mer jeg jobber, jo mindre mottar jeg fra nav. Jobber jeg over 45 timer på to uker, mottar jeg ingenting.

Bare nysgjerrig, men håret ditt er alltid vått på snaps! Er det fordi du vasker det hver dag?
Jeg føler det har vært en veldig tilfeldighet at håret mitt har vært vått når jeg har snappet. Jeg vasker håret mitt altfor ofte når jeg jobber. Føler meg rett og slett skitten om jeg ikke dusjer/vasker håret, så det har ofte skjedd at jeg vasker det både før og etter jobb, og det er på de tidspunktene jeg også snapper. Men jeg går også oftest med “dott” i håret på jobb også, så håret mitt rekker ikke å tørke på den tiden, så når det blir løst igjen da er det også vått. Håper det var godt nok svar på det.

Hvor mange timer jobber du om gangen?
Alt fra 4,5 til 8,5 timer jobber jeg om gangen, varierer veldig i forhold til når jeg starter.

Hvilken land har du vært i?
Jeg har vært i Sverige, Tyskland, Danmark og Storbritannia. Ser frem til å reise mer i fremtiden!

Har du spiseforstyrrelse?
Nei, heldigvis. Kjenner til flere som har/har hatt det, og det virker så vondt å leve med.

Hvilken utdannelse har kjæresten din?
Han har ikke en fullverdig utdannelse. Første året på videregående gikk han “service og samferdsel” og andre året “salg, service og sikkerhet”, etter det var han lærekandidat i 1,5 år innenfor kontor og administrasjon, og mangler derfor et halvt år der for å være utdannet.

Har du bil lappen? Hva er drømmebilen?
Nei, har ingen teori, langkjøring og oppkjøring. Er ikke så opptatt av biler, utenom at den skal være praktisk med tanke på familieforøkelse, plass til hundene og god plass til passasjerer.

Hva hadde du gjort om du hadde blitt gravid nå? Beholdt eller tatt abort?
Jeg hadde beholdt. Jeg klarer ikke å se for meg ta livet av et foster, da hadde jeg nok kommet til å slite enda mer psykisk. Veit ikke om jeg hadde klart å leve med meg selv engang faktisk..

Hvor er den hvite jakka fra?
Den kjøpte jeg på New Yorker for et par uker siden.

Har du bestått videregående?
Mangler et fag fra påbygg, ellers bestått alle andre skoleår og fag.

Hvor mange barn vil du ha?
4-5 kanskje? Alltid ønsket meg en stor familie, ettersom jeg synes det er veldig kjedelig å ha bare en søster. Setter selvfølgelig stor pris på ha henne i livet mitt, hun og jeg veit hvordan det er å ha mistet en bror så vi verdsetter at vi har hverandre, men det hadde vært koselig å hatt flere rundt seg føler jeg.

Tjener du penger på bloggen?
Ja, det gjør jeg!

Deler du og Martin økonomi?
Vi deler på mat-utgifter og lignende, men ikke boutgifter enda, ettersom jeg fremdeles betaler på den andre leiligheten. Men når vi skal betale på leiligheten våres sammen, så ønsker jeg å opprette en regningkonto og en konto for mat etc.

Når pleier du å pynte til jul? Baker du julekaker?
Etter jeg flytta for meg selv var julepynten og treet oppe 1. desember. Synes det er koselig å pynte tidlig, den tiden på året går altfor fort synes jeg og da er det koselig å ha glede av den lengst mulig. Skulle egentlig ønske vi hadde pynta allerede i år, men tiden har rett og slett ikke strekt til. Vi har altfor mye annet som må prioriteres først her hjemme dessverre.


Har dere et sunt kosthold sammen?

Vil ikke akkurat si det nei, men det er heller ikke usunt.

Hva er det dyreste du eier? Har du et favorittmerke?
Bunaden min. Jeg er ikke opptatt av dyre merker når det gjelder verken sminke, klær, sko, interiør eller lignende, så har dessverre ikke noe godt svar å komme med her.

Har du Parajumper?
Nei heldigvis! Synes ingen andre burde hatt det heller. Stakkars uskyldige dyr som må lide på den måten for at andre skal gå rundt med ekte pels på jakka si..

Hvordan gikk kjæresten din ned i vekt? Fulgte en diett eller trente?
Ingen av delene. Han kuttet ned på kostholdet, og spiste mindre porsjoner. Psyken spilte også stor rolle, da han sleit veldig med depresjon og angst. Det ble derfor vanskelig å handle inn, han orket ikke å lage mat og hadde dårlig matlyst.

Veldig fint å se at du jobber og har fått samboer, veldig koselig! Lurer bare på hvordan det går i den nye jobben? Føler du at det er noe du mestrer godt?
Det går ganske greit. Noen dager er større påkjenning for meg enn andre, ettersom det er mange dager jeg sliter med psyken, og som jeg nesten ikke klarer å komme meg ut døra, men da må jeg bare pushe meg ut i det. Kan ikke akkurat ringe en time før jobb og si at jeg ikke kan jobbe, det hadde blitt feil for meg hvert fall. Jeg mestrer det meste, men det er noen ting jeg sliter med og det påvirker meg selvfølgelig. Disse tingene må jeg bare jobbe med. Flere av kollegene mine er supre på å gi gode tips til hvordan jeg kan bedre meg og gjøre ting annerledes, noe jeg synes er veldig kjekt!

Hvorfor begynte du å blogge?
Jeg hadde det veldig vanskelig på den tiden jeg opprettet den, og da følte jeg dette kunne være mitt fristed hvor jeg kunne uttrykke meg. Jeg følte fort at dette var noe som ga meg mestring og glede, som jeg i utgangspunktet kjente mangel på, og siden den gang har dette vært en av de tingene som har holdt meg oppe.

Hvis du skulle valgt et studie, hva ville du valgt? ((Helst spesifikt, altså for eksempel “medisin”, å ikke “noe innenfor helse”). Synes sånne ting er så spenende også sliter jeg med å velge selv.
Jeg har faktisk ingen anelse, og skulle jeg svart ville jeg kommet med svar som “noe innenfor”, fordi jeg er så usikker selv.

Hvilken hunderase er Michelle? Hun er såå fin! 
Hun er blanding av Border Collie, Sankt Bernhard, Keeshond, Labrador og Bouvier. Skikkelig mix, men hun er utrolig skjønn og har en herlig personlighet. Søk opp rasene, og se hvor lik hun er (de fleste hvert fall).

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”? Legg igjen en kommentar! 

 

Følg meg gjerne på: 
Snapchat/Instagram- @adalsjenta

2 kommentarer
      1. Ja, det har det. Vi ble sammen 9. Juni 2015, og var da sammen i rundt 8 måneder, og fant «tonen» igjen i november 2018, men ble ikke sammen før juli i år. Så i rundt 3 år var det slutt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg