UKENS SPØRSMÅL #83- SEX TAPE, MILLIONLØNN, ANGST..

 

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL

Kan du lage “time or time” en dag på snapchat?
Det høres veldig gøy ut! Sett flere som har hatt det, og synes det er interessant å se. Kan absolutt få til det! Følg meg gjerne, @adalsjenta heter jeg der.

Hva synes du om Jevnaker?
Har ingen spesielle meninger om Jevnaker. Synes det virker som et stille sted og har lite butikker.

Har du noen gang filmet deg selv ha sex?
Nei, og det ville jeg aldri gjort heller. Skjønner meg ikke på de som ønsker det heller, for hva om filmen kommer i feil hender eller at det er feil øyer som får sett den?

Får du mye penger av å blogge?
Spørs hva du mener med mye. Det er ikke sånn at man automatisk har en millionlønn i året, fordi man havner høyt på topplista. Jeg tjener mer på den andre jobben jeg har.

Hvordan turte du å starte bloggen? Hva var motivasjonen? Har lyst til å starte en selv men er så usikker på meg selv.
Jeg opprettet bloggen min rett før bursdagen min i 2012, da var jeg 13 år. Å ha blogg da var veldig populært, og søsteren min hadde også en. Så da fant jeg ut at jeg også ville ha blogg. Det var ikke før videregående at jeg tok bloggen seriøst. Jeg skrev bedre innlegg, leserantallet økte og jeg endte faktisk opp på 4. plass i Norge noen dager også fordi jeg skrev dette innlegget.

Hva synes du om at andre får så mye kritikk på usensurerte?
Konstruktiv kritikk tenker jeg er sunt for alle, og fint å få. Da veit man jo hva man kan gjøre bedre og forandre på. Men negative kommentarer og såkalt “dritt” derimot, synes jeg ikke noe om. Synes det er ufortjent. Da kan heller folk kommenterer hva de vil se mer av, hva man kan bli bedre på og gjøre annerledes.

Hva ville du bli når du var liten? 
Da ville jeg bli barn- og ungdomsarbeider slik som min søster er utdannet som. Jeg så veldig opp til henne da jeg var liten og ville alt som hun ville.

Kunne tenkt deg å farge håret?
Jeg er litt usikker egentlig. Jeg er en person som blir bort lei og ofte trenger en forandring. Samtidig så er jeg så redd for håret mitt og liker veldig godt fargen jeg har nå. Hadde det blond/blonde striper i mange år før, men føler hårfargen jeg har nå får meg til å se mer voksen ut.

Er du flink til å spare penger?
Nei, skulle ønske jeg var flinkere på det området. Samtidig er jeg flink til å bruke penger på det som er mest nødvendig først, det er jeg veldig glad for!

Hvorfor har du et dårlig forhold til moren din? Hva skjedde?
Hun valgte en annen person fremfor meg rett og slett.

Hvor gammel er du?
Jeg ble 21, 21. april.

Har du planer om å få barn?
Nei. Synes det er litt tidlig ettersom jeg og Martin ikke har vært sammen så lenge, og Martin er heller ikke klar for å barn enda.

Klarer du ikke gå inn på en butikk uten å kjøpe masse unødvendige greier til deg selv?
Så klart, men deler ikke bilder/videoer når jeg går inn i en butikk hvor jeg ikke har kjøpt noe. Ofte jeg går i butikker kun for å se, men når jeg først kjøper noe tenker jeg meg godt om, og spør meg selv flere ganger om dette er noe jeg virkelig kommer til å bruke og ha nytte av.

Juger du om at du har fått deg jobb?
Nei, hvorfor skulle jeg det? Kunne aldri falt meg inn å dele at jeg har fått meg jobb om jeg ikke har det.

Jobber du på kiwi med søstera de?
Nei. Søsteren min bor i Trøgstad, og jeg bor i Hønefoss. Vi jobber heller ikke i samme bransje om noen skulle lure.

Hvorfor blokkerer typen din folk på snap hvis de tar screenshot?
Han synes det bare er gøy når folk tar screenshot, så skjønner egentlig ikke helt hvorfor dette spørsmålet kom inn. Han heter forresten @MartinRavndal på snapchat om dere ønsker å følge han. Der deler han mye om mat, hverdag og morsomme ting.

Hvor bor dere? 
Vi begge har hver våres leilighet i Hønefoss området.

Hvorfor langer du ut om at du har angst? Hvis det er sympati du leter etter så må jeg bare påpeke at du fremstår som en klovn.
Ønsker absolutt ikke sympati, og du må gjerne få mene hva du vil om meg. Jeg veit at det jeg sier er viktig, for jeg veit det kan hjelpe andre mennesker. Jeg har hjulpet flere tidligere til å få det bedre, og jeg ønsker å kunne hjelpe enda flere. Psykiske lidelser har på mange måter blitt tabu å snakke om, og man møter lite forståelse fra folk utenfra. Det er viktig å snakke om angst, depresjon, selvmordstanker, spiseforstyrrelser, schizofreni, bipolar lidelse, samt andre psykiske lidelser. Hvor mange har ikke blitt møtt av kommentarer som “kan du ikke bare ta deg sammen?”, “du blir aldri med på noe lenger”, “du er lat” og lignende. Nettopp.

Hvor mye tjener du på bloggen? Og betaler du noe i skatt av det du tjener? 
Det varierer veldig i forhold til hvor mange som leser bloggen min og hvor mange annonse/reklame/sponset innlegg jeg har. Og ja, jeg betaler skatt av det jeg tjener.

Hva heter du på Snapchat?
@adalsjenta heter jeg der.

Om du kunne gi et tips til den yngre deg, hva ville du sagt?
“Det blir bedre”. Det er kanskje litt klisje og høres ut som et svar jeg kommer med kun for å gi ett. Men jeg har hatt en kanskje tøff barndom med barnevern, mobbing, omsorgsvikt, skilte foreldre, overgrep og en pappa som drakk mye. Veldig kort sagt nå, men poenget er at ting føltes håpløst ut og at jeg aldri kom meg noe videre der og da, men det ble faktisk bedre. Det trodde jeg ikke på den tiden. Nå bor jeg for meg selv, kommet meg vekk fra overgrepene, opplever ikke lenger mobbing på samme måte og har det generelt mye bedre selv om jeg har utviklet angst som følger av dette.

 

 

 Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”? 

 

 

Følg meg på:
Snapchat/Instagram-@adalsjenta

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg