UKENS SPØRSMÅL #78- ANGST, NAV, ABORT..

UKENS SPØRSMÅL 

Jeg sliter også med angst. Hvordan angst har du? Og hvordan takler du den?
Jeg har sosial angst, panikklidelse, dødsangst og prestasjonangst. Det er mange grunner til min angst, og flere ting som trigger det. For at angsten skal bli bedre, er det viktig å møte de situasjonene som gir meg det. Det er selvfølgelig ikke lett, men det viktigste er å prøve. Noen situasjoner trekker jeg meg også unna, hvis det blir for mye, og det er helt ok. Da er det bare å prøve igjen senere. Mine beste tips er: husk å puste og aldri gi opp. Finn ut hvilke situasjoner som gir deg angst, sett deg mål, gjerne med hjelp av en psykolog/psykiater/lege eller andre som kan hjelpe til med dette.

Har du egentlig fått “påvist” angst og depresjon av lege/psykiater? 
Ja det har jeg. Kunne aldri falt meg inn å fortelle om at jeg har angst og depresjon om jeg hadde selvdiagnosert meg selv.

Hvor gammel er du?
Jeg fylte 21 år 21. april.

 

Hvor lenge har du holdt på med blogg/snap? Du virker så koselig, hadde vært så koselig å blitt kjent med deg! 
Jeg har holdt på med blogg siden april 2012, så det har blitt en stund nå. Snapchat er noe som ble mer og mer populært å drive med som en slags vlog for to år siden, og denne “trenden” slang jeg meg også på. Etter et og et halvt år valgte jeg å kutte ut denne og fokusere mer på @adalsjenta, som jeg fremdeles legger ut en del på. Den har fått store framskritt som jeg skal fortelle mer om senere.

Når mista du jomfrudommen din? 
Jeg mista den da jeg var 16,5 år.

Hvordan er du så selvsikker, glad og positiv etter alt du har opplevd? 
Alt det vonde jeg har opplevd og problemer som har dukket opp igjennom tidene er noe jeg bare har hatt nødt til å stå i og takle, ofte på egenhånd. Det har gjort meg sterkere, mer reflektert og tidligere “voksen”. Jeg har lært meg å ikke ta til meg negative (les: stygge og jævlige) kommentarer fra andre, prøvd å sett gleden i det som har vært bra og fint, og det har vel også vært med på å forme enn positiv innstilling hos meg også.

Hvordan håndterer du depresjonen? 
Depresjonen er noe som smalt meg rett i trynet, eller det føltes sånn ut hvert fall. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle takle det eller komme meg ut av det, så jeg endte opp med å si nei til avtaler med venner, trekke meg bort fra ting og holde meg for det meste hjemme. Hadde lite energi og husket mindre av hva ting hadde sagt og avtaler jeg hadde. Så kan ikke akkurat si at jeg håndterte det så bra, men jeg har lært mye og føler meg mye bedre nå. Jeg veit ikke helt hvordan det skjedde, men det handler nok både om at jeg har sluttet på tablettene mot acne som utviklet depresjon min i første om gang og at det har skjedd mange fine ting. Jeg begynte også å utfordre meg selv til å dra mer ut, si mer ja og holde fokus når det gjelder avtaler og ting folk fortalte meg.

Kan du gå på Nav så lenge du vil?
Nav kan ikke akkurat ikke kaste folk på gata og jeg sitter her med en leilighet jeg betaler leie på som de godkjente. Nå mottar jeg AAP, og kan ikke det i all verdenstid, men når jeg ikke kan motta det lenger veit det at jeg får en annen type hjelp.

Hvor mange har du hatt sex med?
4 gutter har jeg hatt sex med.

Har du gått påbygg?
Ja, det har jeg. Det er to år siden jeg fikk ut av vg3- påbygg til generell studiekompetanse.

Hvor mange ser storyen? 
De siste 28 dagene har over 750 000 sett mystoryen min. Det har vært dager det har vært opptil 27 000 på en dag, men jeg pleier oftest å ligge på rundt 10 000 nå.

Hva er bh størrelsen din? 
Vanligvis E 90, men bruker også noen ganger F.

Hva synes du om analsex?
Jeg har hørt av flere av venninne mine at de synes det er vondt og ekkelt, noen med denne meningen uten å ha prøvd også. Kan forstå det på en måte, for hadde aldri trodd jeg ville prøve det, men etter å ha gjort det synes jeg det kan være veldig godt. Synes ikke det før fjerde gangen vel og merke, så jeg kan trygt si at jeg ga det noen sjanser.

Hva tenker du om abort? 
Synes det er fint at vi kvinner har den muligheten, men synes det er synd når folk tar abort fordi de har vært uheldige og ikke tenkt på prevensjon. Alle veit jo hva som kan skje om man ikke er nøye med det. Men at mennesker som f.eks. har blitt voldtatt tar abort synes jeg er ok. Selv kunne jeg aldri tatt abort, selv hvor tidlig det hadde vært.

Synes du e så utrulig undervurdert, e så lite bloggera som e like åpen og ærlig som du e. Kordan i alle daga e du ikkje på førsteplass? 
Det setter jeg veldig stor pris på å høre, tusen takk! Jeg ligger på 19. plass i Norge i dag, så det er vel en start?

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”? Legg igjen en kommentar. 

 

 

Følg meg gjerne på:
Snapchat/Instagram- @adalsjenta

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg