UKENS SPØRSMÅL #75- SELVSIKKER PÅ EGEN KROPP, NY HUND, TINDERDATE..

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL

Aldri tenkt utdanning som har med barn å gjøre? Du virker så god og flink med barn. Har følgt med i sikkert et år nå på snapchat, digger at du har så bra kroppsbilde (eller alle har jo noe, men du virker så selvsikker!).
Tidligere hadde jeg et stort ønske om å bli barn- og ungdomsarbeider slik som min søster er utdannet som. Jeg har hatt praksis på både SFO og barnehage tidligere, og sistnevnte føler jeg ikke passende for meg. Jeg er veldig glad i barn og kunne tenke meg å jobbe med barn/ungdom, men da jeg jobbet i barnehage følte jeg gikk det i mye av det samme. Ingen dager er like naturligvis, men det var så mye av det samme som skjedde og ting var så rutinert. Mulig jeg kanskje  hadde endret mening, om jeg prøvde meg igjen, men akkurat nå så har jeg et ønske om å jobbe innenfor psykisk helse.

Så utrolig koselig å høre at du følger meg og at du har fått det inntrykket som jeg også ønsker å vise. Jeg er veldig trygg og selvsikker på min egen kropp, og ønsker å bidra til at andre kanskje får et bedre kroppsbilde og blir mer selvsikker på seg selv!

Hvorfor er du ikke i arbeid? Er det ingen jobber som passer deg?
Jeg har prøvd å søke jobber rundt et og et halvt år tid nå, men vanskelig å få jobber her hvor jeg bor. Hadde en jobb på et matserveringsted en kort periode, og i tillegg har jeg vært vikar for vikaren som resepsjonist/kundekonsulent ved et sentralbord. I morgen skal jeg faktisk på møte med nav. Jeg har fått en jobbspesialist om jeg kan kalle det, det? Han skal hjelpe meg ut i jobb, og i morgen skal vi starte opp med litt kartlegging av hvordan type jobb jeg kunne tenke meg og hvor mange prosent osv.

Hvorfor legger du bare ut “ukens spørsmål”? Vet du kan ha tunge dager, noe jeg forstår, men det finnes jo mange andre “enkle” innlegg du kan også lage. 
De siste ukene har blitt litt sånn “ny uke, nå skal jeg starte opp med blanke ark”, men så har det ikke blitt noe av. Jeg har følt meg bra den dagen og kanskje dagen etter, men så har det sagt stopp igjen. Jeg prøver å jobbe meg oppover, men jeg er nødt til å ta hensyn til min egen helse nå. Derfor har det blitt slik som dette. Jeg håper jeg blir bedre snart, jeg skal hvert fall prøve å jobbe enda hardere fremover med bloggen. Har dere forresten noen ønsker til innlegg?

Kunne du tenke deg å få enda en hund? 
Ja faktisk, men ikke akkurat nå. Det er mye ansvar å ha hund, i tillegg til en del kostnader. Men ved tiden så ønsker jeg meg en til Chihuahua, vanskelig å si om det kommer til å skje eller ikke, men ønsket er der likevel som sagt.

Er det noe du ikke gjør så mye som du skulle ønske du gjorde mer av? 
Trene, gjør det aldri riktignok, men kunne tenke meg å gjøre det. Hadde bare motivasjonen vært der..

Har du lyst til å date folk fra tinder, eller hvor vil du helst møte dem?
Akkurat nå har jeg ikke lyst til å date noen. Jeg ønsker å fokusere på meg og mitt, og bli en bedre versjon av meg selv. Jeg hadde tinder og hot or not for en tid tilbake, men slettet begge appene fra telefonen for et par måneder siden, rett og slett fordi jeg synes det er bare mas. De fleste jeg har snakket med derfra er dessuten veldig perverse fra første sekund, og det er ikke helt min greie, og kan ikke se for meg et forhold på langt sikt med en slik person som allerede starter sånn før jeg har rekt å svare. Men om det hadde vært tilfelle at jeg ønsket å date noen, og at det var en person jeg kunne finne interessant på en av disse appene, så skal jeg ikke se bort ifra at jeg kunne endt opp på date med personen.

Du har ikke tenkt til å begynne å trene? Både for den fysiske og psykiske helsen din? Forskning viser at det er bare positive helsegevinster.
Dette spørsmålet får jeg ukentlig. Per dags dato har jeg ikke tenkt til det. Heldigvis beveger jeg meg en del hver dag, siden jeg går flere turer med hundene daglig.

Bruker du mye tid på mobil og PC hver dag?
Jeg bruker en del tid på mobilen naturligvis, siden jeg jobber en del med sosiale medier, men ikke hver dag PC-en blir brukt. Før brukte jeg begge hver eneste dag, men ettersom jeg har vært veldig dårlig den siste tiden så har den blitt lagt til side.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg