UKENS SPØRSMÅL #71- PSYKISK HELSE, JOBB, FØRERKORT..

 


SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL

Du har ikke vurdert å bedre din fysiske helse, med tanke på din psykiske helse? Å få bedre fysisk helse er bevist å bedre den psykiske helsen. Å trene gir endorfiner som gjør deg i et bedre humør også. 
Jo det har jeg. Jeg trente tidligere for å få bedre psykisk helse, men mista fort motivasjonen.

Er du ofte syk?
Nei, jeg er veldig sjeldent syk faktisk.  Sist jeg var syk var i sommer, og før det kan jeg ikke huske sist engang.

Hvor mange kjøper du julegave til i år?
Jeg kjøper julegave til 16 personer i år, i tillegg til hundene. Er så koselig  kjøpe gaver, men blir fort dyrt.

Du har sagt tidligere at du ikke har hatt kontakt med moren din fordi hun ikke ville gi opp kontakten med overgriperen din. (Noe jeg forstår 100%, det må være vondt å føle at din egen mor ikke er der for barnet sitt på alle mulige måter). Men har fått inntrykk av at du begynner å få mer og mer kontakt med henne igjen. Hvordan føles det? Er det noe som har endret seg mtp at du ville gjenoppta kontakten med henne? Eller er overgriperen din fremdeles en del av livet hennes?
Synes du er veldig modig som skriver om dette! Glad for å se at du forstår at det ikke er du som skal skamme deg, for det er helt rett at det som skjedde absolutt ikke er din skyld. Heier på deg <3
Det stemmer, og det er som du sier, veldig vondt. Har hatt litt kontakt med henne det siste halvåret, men jeg ønsker fremdeles å holde litt avstand, da jeg synes det er veldig vondt å bli påminnet han hele tiden. Ingenting har endret seg egentlig, han er fremdeles i livet hennes. Jeg trengte hjelp med flytting og hun tilbydde seg å hjelpe meg, og etter det har vi holdt smålig kontakt. Men jeg ønsker som sagt å holde avstand fremdeles, og kommer nok til å gjøre det frem til hun kanskje en dag dropper kontakten med han, noe jeg tviler på at hun gjør men.
Det blir jeg veldig glad for å høre! Setter stor pris på det. Prøver å stå imot, men det er absolutt ikke lett, men så verdt det. Ingen skal måtte oppleve noe sånt, og det er ingen andre enn overgriper sin feil i at sånne ting skjer heller. Tusen hjertelig takk gode du <3

Hva er ditt drømmeyrke? 
Har ingen spesifikt drømmeyrke, men kunne tenke meg å jobbe innenfor psykisk helse, kanskje med mennesker som sliter.

Hvor kunne du helst tenkt deg å jobbe nå? 
Kunne tenke meg å jobbe i butikk, kanskje på Normal? Det hadde vært gøy! De har jo så mange spennende produkter og virker som en gøy butikk å jobbe i.

Når skal du ta lappen?
I løpet av 2019 håper jeg.

 

Noe du lurer på til neste ukens spørsmål? Legg igjen en kommentar!
5 kommentarer
    1. Hva syntes du om måten blogg.no behandler dere som blogger hos dem om dagen. Har du tenkt å bytte plattform, eller vil du fortsette å støtte dem?

    2. Hei! Bare lurer på om du tjener penger på bloggen din? Er det jobben din liksom, eller en hobby? Hilsen ny leser <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg