UKENS SPØRSMÅL #110- JOBB, PSYKISK HELSE, HUDPLEIE..

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL 

Hvor stor stilling har du i jobben din?
Jeg jobber 45%. Ble tilbydd mer, men akkurat nå er dette passet for meg med tanke på psyken min.

No offence, men lurer oppriktig. Det at det er så stort fokus på psykisk helse, hendelser osv.. om det gjør deg friskere? Har selv erfart at å gi det så mye plass har gjort meg dårligere, at det er ikke det som skal dominere hvem en er som menneske. Bare føler at det er så fokus på…
Jeg føler at det å snakke og dele hjelper meg veldig mye. Det handler ikke om å fortelle hvor sliten jeg er eller hvor dårlig jeg har det, men å dele mine opp og nedturer. Det er jo sånn livet er, og jeg hadde følt det hadde vært helt unaturlig å vlogge og late som at alt er bra når livet ikke er sånn for noen til enhver tid. Alle har dårlige stunder og dager. Når jeg deler om psykisk helse så handler det om å dele mine erfaringer og være en stemme for andre som ikke tør å si noe. Samtidig så prøver jeg å variere og dele andre ting også selvfølgelig, og vise at selv om man har kjipe stunder og dager så kan man ha det bra, og det er viktig å gjøre ting som gjør en glad. Så jeg føler ikke at det dominerer hvem jeg er som menneske, men det er en del av meg og siden jeg vlogger og skriver her, er det en naturlig ting for meg å snakke om ved siden av alt annet.

Hvordan fordeler dere arbeidsoppgaver i hjemmet?
Vi har ikke noe fast bestemt på hvem som skal gjøre hva, men det blir ofte til at jeg vasker og bretter klær, Martin henger opp mange ganger. Jeg lager oftest mat, og han er ganske god på å ta oppvasken etterpå. Begge støvsuger. Så ja, vi har ikke noe fast bestemt som sagt, men er flinke på å “hjelpe” hverandre når vi ser at den andre er sliten.

Er du fortsatt venner med de du var i russegruppe med?
Jeg er venn med noen av dem.

Har du noen gang vært redd for å bli innlagt på psykiatrisk avdeling som Martin var?
Nei det har jeg ikke. Det har aldri vært noe tema med behandler, og jeg har selv heller ikke følt behovet for det.

Hvilke hudpleieprodukter bruker du?  
Jeg bruker noen hudpleieprodukter fra Mary Kay og en hudkrem fra Payot. Kan vise hudpleierutinen min på snapchat en dag.

Hvilken behandling går du i nå?
Jeg går til psykiatrisk sykepleier i kommunen. Der har jeg gått siden oktober.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg