UKENS MATHANDEL

Nå har vi planlagt middag for de neste to ukene, og i går mottok vi hjemlevering fra Coop. Synes det er veldig kjekt å få det levert hjem, da jeg liker best å kunne handle for flere dager av gangen og posene blir fort tunge og mange å bære hjem, da ingen av oss har lappen. Da blir det ofte til at vi (les: jeg) drar på butikken flere dager i uka, og det havner alltid noe med i kurven som er utenfor handlelista. Med hjemlevering er det enklere, og man blir ikke like fristet.

Her blir det både middag med laks, fiskegrateng, Tikka Masala, Quasadilla, kjøttboller, biff, koteletter, kyllinggryte og pitabrød for å nevne noe. Vi har også kjøpt inn litt til frokost og lunsj, toalettpapir, tørkepapir og skyllemiddel. Vi regner med å måtte fylle på med melk, brød, og tilbehør til biff og koteletter.

Aldri prøvd å lage Tikka Masala på denne måten, og denne fikk 4 i best i test, så derfor endte vi opp med denne. Det blir spennende.

Martin sin favoritt til alt for tiden. Overgår snart mais kanskje? Hahah!  Lenge siden jeg har spist fiskegrateng og fikk så lyst på en dag. Også laks da selvfølgelig, det er et must.     Denne har jeg hatt lyst til å prøve lenge. Angrer ikke på at jeg kjøpte, den lukter himmelsk!

 

Hvordan gjør du/dere det med mathandling? Planlegger dere for en uke, og handler dere med hjemlevering eller drar i butikken? 

2 kommentarer
    1. Vi ukeshandler hver torsdag. Har bil så er som oftest i butikken. Kjøper oppskjært brød som vi fryser slik at vi har til matpakker. Er som regel innom en frukt og grønt butikk på man/tirs og fyller opp med det vi trenger

    2. Vi, eller jeg (hehe) går gjerne gjennom hva vi har i skaper, kjøleskap og fryser. Velger middager ut fra det, som regel. Spør gjerne samboeren om han har noen ønsker for uka, også handler vi inn det vi da trenger.
      Siste måneden har vi klart å handle en gang i uken, med unntak i helgene hvis vi ikke har kjøpt inn noe godis o.l før helgen (eller vi allerede har spist det opp, hoho)😁
      Har en rar elsk for alt dette her, haha, og koser meg når jeg går gjennom skapene, kjøleskapet og fryseren, planlegger middager for uken osv! Bruker butikken enda:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg