SNAPCHAT TIPS & TRIKS #1

Veldig ofte får jeg spørsmål angående Snapchat, hvordan jeg lager ulike ting der og hvordan man får flere følgere. Tenkte derfor jeg kunne dele alle mine tips i flere innlegg i tiden fremover. Denne gangen tenkte jeg å ta for meg generelle ting med snapchat i forhold til oppsettet på snappene jeg legger ut og anbefaling av apper.

Sirkler- Dette er nok det mest stilte spørsmålet om dagen. Hvordan jeg lager disse er rett og slett at jeg trykker på den “pennen”, tar to fingre og drar ut. Da ser du at det vil dukke opp en prikk som vokser seg større og større, og blir til slutt en sirkel. Disse pleier jeg å skrive ting inni, gjerne med ulike skrifttyper.

Flere tekster- Ønsker du flere og annerledes tekster? Sett telefonen din på engelsk. Skru den av og på eller oppdater appen etter å ha skriftet språk, så skal skriftene fungere med en gang.

Firkanter- Noen ganger lager jeg også en boks/firkant, som jeg setter tekst inni. Det jeg gjør da er å lage mange mellomrom med den teksten som har en slags bakgrunn om man kan si det sånn, og avslutter med en prikk. Da vil du se at det kommer en lang remse som du kan legge over slik at kantene og prikken ikke synes. Du kan også lage flere og sette over hverandre i flere størrelser og i flere farger.

Tekste videoer- Ofte får jeg spørsmål om hvordan jeg får til å legge til flere tekster og få det akkurat inn der jeg prater. Med videoer på over 10 sekunder er det mulig å kutte videoer på den måten man selv ønsker. Hold over der du ser hele filmen, og dra opp der du ønsker å kutte den. Du kan dele videoen inn i så mange deler du ønsker, og legge inn tekst akkurat der hvor det passer deg.

Splice- Her kan du koble videoer sammen og legge til musikk. Brukte denne masse tidligere, og vil nok begynne å bruke denne mer fremover også.

Unfold- Mange spør også om hvilken app jeg bruker for å lage bakgrunner, og det er denne populære “Unfold”- appen som blir brukt av de fleste som er store aktive snapchatere og bloggere. Der kan du velge ulike oppsett, bakgrunner, mønstre, tekster og farger. Bruker denne både til min egen snapchat og usensurerte, og er veldig fornøyd!

Følg meg gjerne på Snapchat: @adalsjenta

 

Noe spesielt du lurer på i forhold til snapchat og/eller noe jeg har lagt ut? Legg igjen en kommentar, og jeg tar det med i neste innlegg.

2 kommentarer
    1. Hei! Håper du kan komme med flere innlegg snart, elsker bloggen din da den gir meg mye motivasjon I løpet av dagen og gjør arbeidsdagen min fra et rent helvete til en solskinnsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg