OPPSKRIFT: PASTA MED LAKS OG GRØNNSAKER

La ut dagens middag på snapchat i dag, og fikk mange spørsmål om jeg kan dele oppskriften. Det skal jeg selvfølgelig gjøre! Dette er en av mine favorittretter, og jeg har ikke fulgt noen oppskrift selv, men kombinert ting jeg liker godt sammen.

Dette trenger du:

♥ Smør

♥ Hvetemel

♥ Melk

♥ Matfløte

♥ Salt

♥ Tagliatelle pasta

♥ Laks eller ørret

♥ Brokkoli

♥ Gulrot

Slik gjør du det:

1. Start med å koke pastaen. Jeg pleier å bruke 6-7 “baller” med tagliatelle.
2. Forbered brokkolien og gulrøttene. Jeg pleier å raspe gulrøtter ettersom jeg ikke er glad i kokte, og koke brokkolien.
3. Start med å lage sausen. Slumper ofte her, så har ingen god oppskrift. Men ta sånn ca. 2-3 ss med melange. Tilsett 2-3 spiseskjeer med hvetemel. Tilsett deretter ca. 3-4 dl med melk, og deretter halve fløtebutten. Rør slik at det blir en passe tykk saus, trenger du å tilsette mer av noe så gjør dette, anbefaler å tilsette litt og litt om gangen. Smak deretter til med salt, og gjerne litt pepper. Pleier også å bruke litt gressløk, dette gjør smaken ekstra god!
4. Kok brokkolien
5. Stek fisken
6. Tilberede deretter maten på tallerken og nyt den! Velbekomme.

 

 

Følg meg på: 
Snapchat/Instagram- @adalsjenta

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg