I VÅRT KJØLESKAP

Ofte får jeg spørsmål om jeg kan vise frem våres matinnkjøp. Denne uken har jeg og Martin handlet hver våres gang. Vi pleier i utgangspunktet å handle sammen litt nå og da, men jeg personlig liker best å ukes handle. Da kan man skrive en oversikt og hva man har, og hva man faktisk trenger. Uansett, denne uken ble det slik. Anbefaler forresten appen “Bring!” den er helt genial. Det kan du skrive ned alt du mangler hjemme, og enkelt fjerne enkeltvis hvert produkt etter du har handlet inn det du mangler. Du kan også dele handlelisten med samboeren din for eksempel. Jeg brukte den første gang denne uken, men elsker den allerede! Den kommer til å bli godt brukt i tiden fremover.

I dag har jeg faktisk tatt ut alt av kjøleskapet og vasket det, samt fått litt bedre system. Dette er noe vi begge setter stor pris på. Vi trives begge med å ha det rent og litt system rundt oss, selv om det fort kan sli ut litt, hehe!

Kjøleskapet våres inneholder mye kjøtt, og tilbehør, dressinger og litt brus. Vi har også en egen boks til pålegg, som forresten er helt genial. Her kan man sette bokser i samme serie over, med et lokk i mellom. Favoritten i påleggsboksen er helt klart kremost med urter og spekeskinke.

Mmm, mye digg kjøtt og  tilbehør til f.eks. pizza eller til å lage pasta og bacon.

Kjøleskapet våres er også til enhver tid fylt opp med Yoghurt til Martin, som han tar ved siden av Ritalin hver dag.

I blant kjøper jeg (les: oftest Martin) Burn til meg, noe som er en av mine favoritter. Prøver å begrense det, ettersom det ikke er lurt å drikke altfor mye av!

Har også en svakhet for denne sjokolademelken, den gir meg skikkelig barndomsminner! Fikk i blant med meg sånn i barnehagen/barneskolen av pappa ♥

Vi har også en skuff med litt frukt og grønnsaker, ikke så glad i å legge frukt og grønnsaker her selv om det er det denne skuffen egentlig er beregnet til. Føler det holder seg mye dårligere, men det ser jo veldig ryddig og fint ut da. Elsker forresten å lage meg fruktsalater med eple, banan, vannmelon og druer, og er helt avhengig av å alltid ha agurk og paprika liggende.

Fått skikkelig cravings på druer om dagen.

Milla og Michelle har også en flaske vann liggende i kjøleskapet, så de alltid har kaldt og friskt vann ♥ Har dere forresten lagt merke til sjokoladeplatene i høyre hjørne?

Vi har alltid sjokolade liggende i kjøleskapet. Vi spiser ikke det hver dag, men jeg kan innrømme at det er en avhengighet når jeg har mensen, og at det går noen striper med det nå og da.

 

 

Hva er dine favoritter i kjøleskapet? 

14 kommentarer
    1. Mitt kjøleskap er sykt kjedelig. Litt basic som melange og egg, men så er det fenalår og soyamelk..

    2. Vet at dette ikke har noe som helst med innlegget å gjøre🙈 Men anbefaler vannfontene til hundene! Jeg kjøpte en på salg til hunden min, og han elsket den. Alltid friskt og kaldt vann siden det sirkulerer og kjøres igjennom et filter. Sikkert mange som syns det er teit og ‘ekstra’, men alle mine fremtidige hunder kommer til å ha det 🤗

    3. Hunder burde ikke få iskaldt vann (ikke vi mennesker heller egentlig). Ettersom kroppen bruker lengre tid/energi på å varme vannet til kroppstemperatur.

      Men ellers veldig omtenksomt! Og mye spennende i kjøleskapet deres!

    4. I mitt kjøleskap må jeg ha ; Yoghurt, melk, bær, kesam, cottage cheese, rømme, smør, både bordsmør og stekesmør, kjøttdeig, bacon biter, sjokomelk, smoothie.
      Løk og ost er en nødvendighet, smøreost.
      I frysa der er det: pytt i panne, grønnsaker, fryste bær og smoothie blandinger og is.
      Tørrvare skap: ris, gryter, supper sauser, makaroni, hermetikk på boks, desserter, dessert saus

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg