EN PRESENTASJON AV HVEM JEG ER

Hallo og velkommen til min blogg! 

Leserantallet øker stadig, og det samme med nye besøkende her, så tenkte å fortelle litt om hvem jeg er og mine interesserer, så dere kan bli bedre kjent med meg som person. Dette er bare et av mine mange hundre innlegg, for jeg har nemlig drevet denne bloggen siden 2012. På denne tiden har jeg forandret meg en del, og det samme har bloggen. Men jeg har fremdeles to “hjertesaker” om jeg kan si det sånn? Det er hvert fall to saker som står meg nær. Psykisk helse og kroppspress.

Jeg mener at vi alle mennesker skal få være seg selv uten å føle noe press fra andre, først og fremst når det gjelder kropp og utseende. Jeg snakker daglig med mennesker, spesielt unge som ikke føler seg bra nok som de er, som venter på å kunne legge seg under kniven så fort de blir gamle nok, som ønsker fillers i leppene og som ikke føler seg god nok blant mennesker, så de faktisk velger å sjukemelde seg. Hvor sykt er ikke det? Her prøver jeg altså å være en motstrøm. Jeg ønsker at du som leser skal føle deg god nok, verdifull og vite at du er bra nok akkurat som du er.

Det andre som står mitt hjertesak, er som jeg nevnte innledningsvis: psykisk helse. Vi alle mennesker har en psykisk helse, men noen sin er dårligere enn andre. Mitt immunforsvar har alltid vært bra, for uten mitt psykologiske. Jeg selv sliter med angst, og har gjort det i mange år. Da jeg var yngre ble jeg diagnostisert med ADHD, noe som senere ble fjernet. Jeg har hatt en ganske vanskelig oppvekst, preget av alkoholisme, seksuelle overgrep og omsorgssvikt. I senere tid viste det seg at da jeg ble diagnostisert med ADHD, var det angst jeg slet med. Disse har ganske like symptomer.

Selv om jeg per dags dato sliter en del etter dette, har jeg en mål om å bli bedre, forhåpentligvis frisk. Jeg jobber med meg selv, trosser angsten og har tatt noen valg i livet mitt for å få det bedre med meg selv, selv om det også i blant kjennes sårt. Jeg er en sårbar person, samtidig som jeg er vanvittig sterk! Jeg har opplevd relativt mye i mitt unge liv, men er på vei til et mye bedre sted i livet. Jeg har troen på at man kan bli bedre, fordi jeg sitter her med den erfaringen selv. Jeg har blitt bedre fra mye, men det har også kommet andre problemer som jeg trenger å jobbe med, som jeg også har troen på at jeg kan jobbe med ut fra og bli bedre. Derfor er angst en av mine hjertesaker. Jeg ønsker å bruke min erfaring til å hjelpe andre mennesker, og bidra til mer åpenhet og forståelse rundt psykisk helse.

For uten om dette er en jeg en jente som er glad i livet og nysgjerrig på hva det har å by på. Jeg er 22 år, og bor i Hønefoss-område. Jeg er samboer med Martin. Vi ble et par 2. juli 2019. Jeg har også to hunder, Milla og Michelle. Sammen er vi en liten familie på 4 ♥ Vi liker å hjelpe hverandre med våre sosiale medier, reise, spise god mat, og tilbringe tid sammen med jentene våre.

 

Nå er jeg nysgjerrig på hvem dere er. Hvor er dere fra? Hvor gamle er dere? Hva er deres interesser? 

5 kommentarer
    1. Ina fra Brandval ( 2 mil nord for Kongsvinger) 38 år. Interesser Fotografering. Redigering . Musikk

    2. Anna, 25 år fra Innlandet – vil ikke gå nærmere inn på hvor. Dine hjertesaker står også meg veldig nær, og kanskje særlig psykisk helse. Liker løpeturer, reising, tilbringe tid med de jeg er glad i og å finne på nye ting!

      Takk for at du er så åpen og ærlig, og snakker høyt om mye andre ikke tørr å snakke om. Din stemme er så viktig!

      Stor klem!

    3. 33 år og bor i Malvik. Fanesaker: Psykisk helse, bilsikring av barn og rettskriving.
      Interesser: Skrive, bingo, fest og være sosial.

      Jeg har brukt litt tid på bloggen din nå…jeg synes den er interessant og “annerledes” enn mange…i positiv forstand altså.
      Jeg ønsker deg og dine alt godt. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg