DU ER BRA NOK

Hvorfor går du å gruer deg til sommeren? Hvorfor dropper du bikinien på stranda? Hvorfor gjemmer du deg i store klær og gjør alt for å skjule strekkmerkene dine? Hvorfor forteller du deg selv at du ikke er fin? Hvorfor lar du deg bli påvirket av hva andre mener om deg?

Synes du ikke at du fortjener bedre? 

Hver dag leser jeg om usikre jenter og damer, gutter og menn som gjemmer seg kroppen din i store klær og føler seg ikke bra nok. Usikre mennesker som gruer seg til sommeren og ønsker å forandre på utseende sitt. Det gjør meg trist. Å fortelle seg selv negative ting og høre andre fortelle samme, skaper et veldig negativt tankesett. Det gjør enkeltpersoner veldig usikker, og skaper et slags dilemma inni seg. Er jeg bra nok? Kan jeg gå kledd som dette? Og andre tanker som at man tror at man ikke kan gå på stranda, bade og kose seg.

Det er mange ting som kan påvirke det slik at man får et tankesett som dette. Spesielt folk som deler i sosiale medier om operasjoner de tar fordi de ikke føler seg bra nok for å få større rumpe og bryster, de tar også fillers, botox og lignende. Problemet med dette er at når de reklamere for slik, får de andre til å tvile på seg selv, sitt eget utseende og kropp. Det gjør meg nærmest forbanna.

Jeg ønsker så inderlig at du skal føle deg bra nok. At du ikke skal la deg bli påvirka. At du skal trives i egen kropp, føle deg bra og at andre ikke skal få deg usikker. Du er god nok.

Vil du høre oppskriften på en perfekt bikinikropp? Ta på deg bikini, kom deg på stranda eller ut i sola og kos deg! Jeg utfordrer deg! Om det henger litt for mye eller lite her og der, at tigerstripene er litt synlige, lårene dine er litt store, prøv å legg de tankene til side. Gå litt utenfor komfort sonen, kle deg slik du vil, la lårene disse, cellulittene synes, dra på stranda og nyt livet. Veien kan være tøff og lang, men prøv! Altså jeg mener… hvor mye tid skal du kaste bort på livet ditt, og tro at du ikke er bra nok?

Løft deg selv opp. Fortell deg selv at strekkmerkene dine er nydelige, at kroppen din er fin, at du er god nok og verdifull- for det er du! Du kan ikke se ut som noen andre, og ingen andre kan se ut som deg. Godta at du er den du er, du fortjener det! Ingen skal komme å definere og si at du ikke er god nok!

Du er god nok. 

3 kommentarer
    1. Hurra for dette Og deg🙌🏼 Jeg er veldig veldig tynn og det er faktisk ikke alltid så gøy å gå på stranda sånn heller og jeg får masse kommentarer på at jeg må legge på meg som sårer. Men så er det mye bedre å ligge på stranda, sole seg, bade enn å låse seg inne en hel sommer. Alle kropper er supre og alle vil finne noe å klage på om andres kropper uansett hvordan de er. Både tynne og tykke. Du er er forbilde!!❤️🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg