DETTE SKAL JEG GJØRE I PÅSKEN

Som liten og rundt konfirmasjonstiden min minnes jeg om fine påsketradisjoner. På barneskolen klipte vi til pappkartonger og sådde karse, malte egg og lagde litt annet påskepynt. Den tiden jeg hadde avlastningsfamilie reiste vi på hytta, og jeg har også litt pynt liggende som jeg lagde hos dem. Senere da jeg startet på Ten Sing året jeg skulle konfirmeres, reiste vi alltid på påskeleir, hvor vi spiste god mat, gjorde ulike påskeaktiviteter og mye annet gøy.

Jeg har mange koselige minner som jeg ser tilbake på, og synes egentlig det er trist at jeg ikke har noen tradisjoner lenger. For meg blir det på en måte som en vanlig hverdag, sett bort ifra at butikkene ikke er åpne de neste dagene. Nå om dagen holder jeg meg for det meste hjemme uansett, bortsett fra ut på tur med hundene, gåtur med psykiatrisk sykepleier og holder meg unna butikken/sosiale sammenhenger så langt det lar seg gjøre. Det blir en spesiell påske i år, som vi aldri kommer til å glemme noen av oss, men jeg skal allikevel få noen fine dager sammen med den lille fine familien min.

– TING JEG SKAL GJØRE I PÅSKEN – 

💛 Det er knappe to uker siden vi flyttet, men vi har fremdeles en del å pakke ut. Jeg har hatt noen rolige dager nå, ettersom jeg er nødt til å lytte til kroppen min også. Så jeg skal prøve å få pakket ut litt mer av esker, vasket mer tøy og få mer orden her de neste dagene. Ser også frem til vi får opp litt bilder her, det gjør det mye mer hjemmekoselig. Gleder meg sånn til å vise dere leiligheten etter hvert!

💛 Jeg skal selvfølgelig skrive og planlegge blogginnlegg for tiden fremover. Jeg har flere ideer og mange innlegg jeg gleder meg til å skrive!

💛 Siden jeg veit at Martin er så inderlig glad i eplekake, så skal jeg gjøre et nytt forsøk på å lage det til han i løpet av de neste dagene. Jeg kan ikke akkurat gi opp etter at den ble mislykket første (og siste) gangen jeg lagde det til han. Note to self: Bruk flere epler!

💛 Martin og jeg handlet inn til påske i går, så vi skal virkelig kose oss med god mat disse påskedagene. Faren til Martin har også bursdag i morgen, så vi har invitert han på middag hos oss på lørdag.

💛 Jeg har mye tanker om dagen og stresser en del innvendig. En dag i påsken skal jeg derfor ta det med ro og gjøre ting jeg selv vil. Jeg skal stresse ned og pleie kroppen med en skikkelig god skrubb, hårkur og ansiktsmaske. Det er noe av det beste jeg veit å gjøre, men gjør det altfor sjeldent dessverre..

💛 Usensurerte har stått lenge stille, men nå ønsker jeg å starte opp igjen. Jeg skal prøve å få svart på meldinger jeg har fått inn, planlegge tema og noen uker fremover i første omgang.

 

 

Hva skal du gjøre i påsken?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg