ÅRET 2018: JANUAR- APRIL

Jeg veit ikke med dere, men jeg synes det er så koselig å lese slike årskvalader hos andre. Ikke minst synes jeg det er veldig koselig å ta et tilbakeblikk på hva jeg har opplevd og hva som har skjedd gjennom året som har gått. Det er ofte lett å glemme og kanskje ta litt ting for gitt. Da er det koselig å kunne mimre litt og se tilbake på minner.

Januar

Jeg hadde allerede gått på jobbsøkerkurs i tre måneder, men var heldig å hadde blitt tilbydd en vikarstilling ved et matserveringsted. Jeg jobbet en del der denne måneden, med det tok fort slutt dessverre. Utenom jobb og kurset, var jeg en del med venner og prøvde å fylle dagene med meningsfulle ting og opplevelser. Jeg gikk faktisk ute å gikk en tur på ski med Milla, noe jeg ikke hadde gjort på mange år, var en del med venner, så Russerevyen som fetteren min var med på og hadde overraskelsesfest for han da han fylte 20 i midten av måneden.  Jeg fikk også svar på en eksamen jeg hadde tatt et par måneder før. Den bestod jeg på og litt mer enn det. I tillegg startet jeg opp med gruppeterapi, noe som var både skummelt og spennende.

 

Februar 

Denne måneden opprettet jeg og noen andre jenter usensurerte, etter at jeg la ut forespørsel om noen ville være med å lage en snapvlog med meg. Denne har fått stor suksess, og er av høydepunktene dette året. Mye av tiden min gikk naturligvis til dette med planlegging av temaer, gjestevloggere og annet som hører med, noe jeg for øvrig har gjort mye av dette året. Tantebarnet mitt fylte 1 år denne måneden, og det måtte naturligvis feires. Jeg var også på kino og så den siste filmen av Fifty Shades med søsteren min, og samme helg fikk jeg tak i den etterlengta rosa skinnjakka jeg ønsket meg. Ellers hadde jeg en litt vanskelig periode med mye angst, noe jeg forsovet har hatt litt periodevis gjennom året. Men sånn er vel livet av og til? Det var også litt vanskelig hjemme, så jeg sov en del hos Martin. Han var virkelig en god støtte denne tiden, det var godt å komme seg litt vekk og tenke på noe annet. Jeg tenkte også veldig på å flytte denne måneden, noe jeg forsovet hadde vært frem og tilbake med minst ett år allerede, men nå var tanken på det enda sterkere.

  

Mars 

Ettersom jeg og hundene hadde vært hos Martin en periode, hadde pappa lånt den ene hunden til mamma. Dette til min store glede da jeg kom hjem. Happy og jeg har hatt en helt spesielt forhold, og jeg har jo sett henne veldig lite etter jeg kutta kontakten med  mamma, så det å få se Happy igjen da var virkelig en god start på måneden. Det var også veldig godt å se pappa igjen, og vi hadde det mye bedre sammen. Men jeg hadde allerede hatt møtet med psykolog og kommunen, som skulle hjelpe meg å med et eget sted å bo. Dette var noe vi begge var lei oss for, og han var veldig sjokkert. Jeg kjente på en følelse av angrer, mest pga. pappa fordi jeg visste ikke hvordan han ville klare seg alene. Men vi snakket ut om det, og fant vel egentlig ut at dette var den bese løsningen nå. Et par dager senere skrev jeg under leiekontrakt, på en av to leiligheter jeg hadde sett på. Ettersom jeg hadde det veldig tungt og vanskelig fremdeles, var jeg en del med venner, noe som hjalp veldig.

   

April

Dette er en av de verste, men også beste månedene dette året. Vi hadde babyshower for kusinen min, fylte selv 20 år og feiret selvfølgelig det, var i VG med en viktig sak som jeg brenner veldig for. I tillegg ble jeg tante til en liten gutt, som jeg senere ble spurt om å være fadderen til. Jeg mistet også en av mine nærmeste denne måneden, det har vært en lang og tung periode etterpå, noe det er fremdeles.

 

 

Må bare nevne at jeg misliker sterkt hvordan bildene blir her med at noen er litt mindre, men sånn er det når man tar noen bilder med kamera og noen med telefon. Håper dere overlever det i dette og de to andre innleggene med oppsummering.

 

Hvordan har året ditt vært? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg