OPPSKRIFT: BRENNENDE KJÆRLIGHET MED PØLSER

MIDDAG FOR EN LITEN FAMILIE

Lenge har jeg blitt spurt om jeg kan dele oppskrifter her på bloggen, noe jeg så klart kan gjøre. I dag skal Tonje ha æren for å ha laget maten. For mens hun gjorde det, så hjalp jeg til med tantebarna mine. Allikevel synes jeg det kunne være gøy å dele bilder fra dagens middag, og ikke minst oppskriften, fordi jeg aldri har spist akkurat dette før. Nemlig som dere kanskje leste i overskriften, brennende kjærlighet med pølser. Det var sykt deilig! 

Dette trenger du for en liten familie: 

1200 g mandelpoteter
2 ss smør
1-2 salt og pepper
Solsikke-/rapsolje
1/3 purreløk
1 pakke pølser
1/2 rødløk
1 pakke baconterninger 

Slik gjør du:

1. Kok opp rikelig med vann i en stor kjele.
2. Skrell potetene og kok dem møre, tar rundt 15-20v min.
3. Skyll purren godt og kutt den i skriver. Del pølse og rødløk i terninger.


4. Varm opp en stekepanne med litt olje. Ha i bacon og stekepølse og stek til baconet er sprøtt og pølsen er gyllen.
5. Ha pølsen og bacon på en tallerken. Behold fettet i pannen og stek løk og purre mørt.

6. Sil vannet av potetene og mos dem med en stamper eller bruk en stavmikser. Bland inn smør og melk til du får den konsistensen du ønsker. 


7. Server potetmos toppet med bacon, pølse og grønnsaker. 

Velbekomme! 

En absolutt favoritt hos store og små

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

4 kommentarer
    1. Dette er også veldig godt å gratinere i ovnen med ost på toppen! Vi tar kjøttdeig/pølser/grønnsaker og potetmos annenhver gang, og topper med ost. 15 min i ovnen og så er det ferdig. Kjempegodt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg