UKENS SPØRSMÅL #46- USUNN MAT, NYE VENNER, DRØMMEDATEN MIN..

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL

Har du fått kontakt med moren din igjen?
Tjaa, litt både og. Hater å si det, men det har ingenting med at jeg misliker henne som person, men jeg misliker et valg hun har tatt. I forbindelse med flyttingen har hun vært til stor hjelp. Hun har kjørt flyttingen for meg, og sammen har vi bert så å si alt sammen som skulle inn hit. Hun har i tillegg etter eget ønske kjøpt litt av møblene i leiligheten til meg, noe jeg setter veldig stor pris på. Hadde aldri forventa det. Hva som skjer videre med kontakten våres er jeg usikker på, for snart kommer vi tilbake til en hverdag hvor problemet er tilbake. Er litt vanskelig å forklare alt dette, men jeg vil liksom ikke utdype for mye. Håper dere forstår.

Hva sa faren din når du sa du skulle flytte ut? Ble han lei seg? I og med han vil nå bo helt alene uten hundene og deg.

Flere har spurt om dette, men jeg tenkte å lage et eget innlegg om det om ikke lenge.

Du må ha veldig lite kunnskap om hva MYE usunn mat gjør med kroppen din. Det er helt vilt hvor lite selvinnsikt du har. Du sier “dere ser bare en bitteliten del av det jeg spiser”, så hvorfor ikke prøve å fokusere på å legge ut bilder av mat som ikke bare er pizza, kaker, is, godteri?  
Synd at du føler det slik.. Da må nok du ha oversett når jeg har lagt ut bilder hvor jeg spiser salat, fisk, kylling osv.

Så flott å lese at du har selvtillit, og at ingen får knekke deg. Du vet sikkert at det ikke er sundt å være overvektig. Har du prøvd å slanke deg, eller bryr du deg ikke om det heller? Alle har lov til å gå i de klærne de vil. Men det er finest når vi kler oss etter kroppen. Selv er jeg tynn, men med litt mage. Jeg har fått en del barn. Jeg bruker kun gensere som skjuler de valkene. Jeg synes slett ikke valke er noe særlig. Men om man er fornøyd med det selv, så er det klart man kan gå i klær som viser valker. Jeg mener at ellers så har man lov til å gå i bikini og badedrakt uansett størrelse. Stranden er for alle 🙂

Så klart veit jeg det, men nå er det heldigvis min kropp og så lenge jeg er fornøyd er det det viktigste. Selv om man har litt ekstra på kroppen, betyr ikke det nødvendigvis at kroppen i seg selv er så usunn. Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg har en sunn kropp eller ikke, men tenker det er viktig å tenke over før man kaller noen overvektig. Så bra du synes det er finest når folk kler seg etter kroppen. For min del så synes jeg ikke at andre kan definere hva som er fint etter andres kropper, og om det er noen som gjør det, så håper jeg virkelig ikke at vedkommende det omhandler tar slik til seg. For kropp er topp uansett, og jeg synes man skal få gå i absolutt hva man ønsker! Men det er bra du gjør det du føler for, det er det viktigste. Vi alle har hver våres meninger og tanker rundt ulike ting, og det er helt greit! Helt enig med det sistnevnte 🙂

Er du åpen for å få nye venner?
Jeg har noen få venner, men som absolutt er de beste jeg kunne tenke meg i livet mitt. Men noen ganger kjenner jeg veldig på ensomheten, fordi de alle er opptatt med sitt, noe som er fullt forståelig. Det er da jeg skulle ønske jeg hadde flere venner, så ja jeg kunne absolutt tenke meg flere venner.

Hva er drømmedaten din?
Oi, det var et veldig vanskelig spørsmål. Jeg er en person med svært lite forventinger, så bare det å kunne lage mat hjemme og se på en film hadde vært utrolig koselig. Å spise en bedre middag og dra på kino er heller ikke feil, men så klart da med rett gutt/mann.

Bare lurer på hvordan du får råd til å bo i leiligheten når du er ferdig på kurset?
Målet med et slikt kurs er å få seg jobb, og det er ikke akkurat sånn at de gir meg opp i morgen fordi jeg enda ikke har fått jobb. Så når jeg ikke skal gå på kurset lenger, har jeg mest sannsynlig en jobb eller en annen aktivitet å gjøre.

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?



 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

11 kommentarer
    1. Flotte svar 🙂 Jeg er ikke helt enig med dette at alle kan kle seg i alt, men ellers var det ett godt svar på mitt spørsmål ( Det siste som du svarte på ).

    2. du har sagt tidligere at du skulle ønske det var fler med litt ekstra på kroppen som var med på tv-serier som paradise hotel og sånn, men det er folk der med litt ekstra på kroppen og det har det allltid vært, uten å nevne navn. Det er forskjell på å være sykelig overvektig og ha litt ekstra på kroppen… hva tenker du om dette?

    3. Hei. Synes du er ei kjempe tøff jente, som viser fram din fantastisk e kropp. Forsett med der. Jeg har ei datter med en alvorlig grad av anorexi. Skulle ønske, flere viste hva som egentlig er en normal kropp. Ikke de perfekte fotoshoppa bildende. Som dessverre mange ungdommer tror er ekte. Hvor mange friske mennesker har en gap? Så på flotte du. Din stemme betyr noe❤håper flere tar tak i dette. Klem

    4. Folk er jo helt sprengt i hodet som kommenterer hva du spiser og har på deg! Du er da voksen nok til å bestemme dette selv. Hva feiler det folk?

    5. Anonym: Ost er ikke akkurat det usunneste man kan spise, det inneholder jo mange næringsstoffer som kroppen trenger. Og hvor får du fiskepinner fra? Har snappet det en gang, men hva med de gangene jeg har spist laks, ørret eller torsk? Lett å bare si en side og ikke helheten av noe, og det er kanskje nyttig å få med seg før man kommenterer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg