LIVETS MEST SENTRALE FORHOLD

KJÆRLIGHET OVENFOR SEG SELV

Denne uken har vi temaet kjærlighet på Usensurerte (legg oss gjerne til på snapchat). Da vi la ut disse forslagene hvor følgerne våres kunne stemme på hva de ville ha som ukens tema, tror jeg mange ønsket å høre historier i forhold til kjærlighet ovenfor andre. Altså typ “hvordan veit jeg at han liker meg?”, “tips til romantiske ting jeg kan gjøre for kjæresten min”, våres erfaring angående kjærlighet ovenfor andre, altså om vi har kjæreste, hvordan vi møtte han/hun og hvor lenge man har vært sammen osv. Selv har jeg mange planer og tanker jeg ønsker å dele, både om kjærlighet ovenfor andre, men ikke minst for seg selv som var en tanke jeg også hadde i minnet da jeg kom med et forslag om dette til de andre jentene. 

For har du tenkt på hvor viktig det er med kjærlighet ovenfor seg selv? Det er utrolig vanskelig, og er noe jeg også sliter litt med selv. Men det å fortelle seg selv gode ting, være glad i seg selv og gi seg selv litt selvpleie er så utrolig viktig, før man i det hele tatt kan gi kjærlighet til andre. Jeg tviler ikke på at det er lettere å vise kjærlighet til andre enn seg selv, men jeg tror allikevel det blir bedre kjærlighet mellom noen, hvis man først har jobbet med dette ovenfor seg selv, hvis det ga mening? 

Jeg snakker nok for mange når jeg sier at veldig mange er selvkritiske og overser sine egne behov. Mange føle seg ikke bra nok og utilstrekkelige. Det er jo ikke akkurat til å legge skjul på at flere av oss synes det er lettere å si tre negative ting om seg selv, i forhold til tre positive. Det er veldig synd, men sant. Akkurat derfor ønsker jeg å ta opp et så viktig tema også, og håper at dette kan bli snudd litt på. Nå skal jeg ikke komme her og være selvgod, men jeg skal love at om du prøver å dra deg selv opp med å si positive og gode ord, forteller deg selv at du er bra nok og ser bra ut, og at du er glad i seg selv så blir selvfølelsen mye bedre også. Det er en stor jobb og det er ikke lett, og jeg jobber selv fremdeles med dette. 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

5 kommentarer
    1. Du er en stygg jævel hore, jeg er bedre og flinkere til å blogge enn hva du er! Du er bare en liten stakkar som bør forsvinne fra verden, ingen liker deg og folk i min vennekrets har lyst til å mobbe deg og få deg til å bli deprimert resten av ditt liv;) jeg vil at du skal slutte å blogge og hvis du etterkomme mine krav så skal jeg slå ut tennene dine, helle syre over tryne ditt og kappe av hendene dine sånn at du aldri kan røre en tastatur igjenn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg