UKENS SPØRSMÅL #36- MENNESKENAVN PÅ HUNDENE, STREKKMERKER PÅ PUPPENE, VUNNET I LOTTO..

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL 

Hvorfor har du menneskenavn på hundene dine? Det høres litt teit ut. blir som å kalle hunden sin for Kjell Kåre
Forventer ikke at alle skal like navnene på hundene mine, og du må gjerne få synes at det høres teit ut. Men alle kan ikke like alle navn og sånn er det. Jeg personlig synes det er dritkult med folk som kaller dyra sine for menneskenavn. Milla hadde jo sitt navn da hun kom til meg som 1-åring, og Michelle fikk navnet sitt fordi det er en navn jeg har falt skikkelig for og som jeg ville kalle mitt fremtidige barn, men så hadde jeg ikke tid til å vente, så kalte like gjerne hunden min det. Og begge jentene kler navnene etter min mening. Må også føye til at jeg er så enig med ei som sa i samme kommentarfelt, at det ville vært mer rart om noen hadde dyrenavn på barna sine. 

Hei, har du strekkmerker på puppene? For det har jeg. Er ganske redd for at folk skal se det og det gjør meg engstelig for å gå i utringede topper. Har du kanskje noe forslag til hva som kan hjelpe mot strekkmerker?
Hei! Nei det har jeg ikke. Skjønner at du er engstelig for det, men hva handler det mest om? Din egen selvfølelse eller at du er redd for at andre skal bry seg om det? For om det er sistnevnte, og de bryr seg om det, så er det deres problem og da er de ikke verdt tiden din. Jeg har selv strekkmerker, mest synlig på magen. Klart det kan føles irriterende, men jeg har bare prøvd å jobbe med meg selv og like meg selv som jeg er. Litt merker her og der er ikke det som definerer meg som person. Heldigvis så vil strekkmerkene blekne og bli mindre synlig etter hvert, så du får prøve å tenke på det. Ellers har jeg hørt om flere som har brukt Bio-oil, som har positiv erfaring med denne. Kremer som inneholder A- vitaminsyre eller laserbehandling har jeg også hørt skal hjelpe. 

Kan du plis legge ut mer på din egen snap igjen? Sånn som før .
Ja skal prøve å få til det. Veldig hyggelig at du sier ifra! .

 Når er det du har tenkt til å ta tatovering?
Det er jeg litt usikker på. Jeg veit hva jeg ønsker å ha, men ikke hvor eller hvordan jeg ønsker at det skal se ut. Så jeg må først ha det på plass. 

Hvor har du fått blogg navnet ditt fra? 
Bloggnavnet mitt ble laget for nærmere seks år siden nå, og jeg skal love dere at om jeg opprettet bloggen nå så ville det ikke blitt det samme. Jeg var snart fjorten, eide null fantasi, men bor på en liten plass som ligger i Ådal`n, og siden jeg da er jeg jente, ble det bare Adalsjenta. Det burde kanskje vært to a-er, men synes det var best sånn, noe jeg for øvrig også synes, nå som det er dette navnet jeg har. Skulle jeg hatt ny blogg nå, ville jeg brukt hele navnet mitt. Noen av dere som har fulgt meg så lenge at dere husker min første header? 

Har du noen blogger du ser opp til i forhold til skrivemåte og bilder? 
Det er vel ikke akkurat noen spesielle jeg ser opp til. Jeg leser veldig mange blogger, sjekker ut insta hurtig og generelt leser mye på nett. Jeg ønsker jo å bli en av de på toppen en gang, så følger mye med på disse som ligger der nå. Mange skriver bra, men det er nok ikke alt jeg ville skrevet om, eller som de kanskje ikke ville skrevet om, som jeg ønsker? Men fine bilder tar hvert fall mange av dem, så det er her jeg henter inspirasjonen til både skrivemåte og bilder hvert fall. Prøver å utvikle meg i en best mulig retning hver dag. 

Hvis du hadde vunnet i lotto, hva ville du brukt pengene dine på?
Først og fremst så spør det akkurat hvor mye jeg hadde vunnet. Jeg regner ikke med at vi snakker om en sum på 50kr her, men heller en sum på noen millioner kanskje, eller mer? Jeg ville da hvert fall donert en del til veldedighet, spart litt, kjøpt meg hus og bil (om jeg hadde lappen vel og merke, når det gjelder det sistnevnte). En hytte ved vannet hadde vært herlig og ikke minst tatt meg en ordentlig ferie! Kanskje jeg også hadde skaffet meg en tispe til i gjengen? 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

8 kommentarer

Siste innlegg