SEX NÅR MAN HAR MENSEN

MENSENSEX

Klare for et nytt innlegg med “let`s talk about sex?”. Disse innleggene har jo visst seg å være veldig populære, og nå tenkte jeg at det var på tide å poste et nytt. Denne gangen om mensen når man har sex. 

Det er jo veldig mange delte meninger rundt det her med å ha sex når man har mensen. Mange tenker at det kanskje er farlig, noe det ikke er. Det er flere som synes det er veldig ubehagelig og ekkelt, fordi det kan gjerne bli litt søl med blod, mens andre derimot har ikke noe problem med det. Flere jeg kjenner, hadde tidligere ikke ønske om å ha sex med partneren sin under menstruasjon, fordi de følte det som jeg beskrev høyere opp, at det var ekkelt og ubehagelig, men  har ved tiden endret mening, da de har erfart at det å ha sex noen dager etter menstruasjon er kommet og blødningen ikke er like stor. Noe jeg vel og merke er helt enig i, for det er jo ikke akkurat så annerledes, når blødningene har minsket, i forhold til det å ha sex når man ikke har mensen. Jeg tenker at dette er jo noe man kan drøfte med partneren sin også, for det er ikke bestandig at gutten ønsker å ha sex med ei jente som har mensen heller. Her kan det gjelde for samme kjønn også, bare sånn for å ha det sagt. 

En ting som er like viktig å huske på når man har mensen, som ellers, er det her med prevensjon. Etter å ha lest på ung.no for at det ikke skal bli noen usikkerheter i det jeg sier, så kan sædceller leve i 5-7 dager inne i livmoren til en jente, og et egg kan bli befruktet flere dager etter samleie. Det som er vanskelig når man er i puberteten er at man kan ikke vite når eggløsningen er, siden det kan gå alt fra et par uker til flere måneder, mellom hver gang, så det lønner seg ikke akkurat å prøve med “hopp av svingen” opplegg, dersom man ikke ønsker å bli gravid. 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

10 kommentarer
    1. Hei! Liker bloggen din svært godt, men finner det noe tungt med så mange komma. Tenk deg at du skal ha maks 2 komma i en setning. Det vil kunne gjøre leseropplevelsen noe bedre, da det ikke vil foreligge mange «pusterom».

    2. Hei! Jeg synes det er veldig bra at du skriver mye om samleie, siden det er mange unge mennesker der ute som er usikker og ikke tør å spør andre om samleie! Men jeg skulle ønske at du kunne skrive mer om din opplevelse! Alle opplever forskjellig. Skriv mer om vibrator og prevensjon! =D Du er en vakker, flink og flott dame!

    3. Hei! Elsker bloggen, meningene og tankene dine! Men vil bare påpeke det at for meg så var sexlysten om mulig enda sterkere under mensen. Og det løste vi fint med dusjsex, eller bare et håndkle i sengen. Opplevde også at jeg ikke blødde før jeg gikk på do for å «tømme meg» etter sexen. Så det var null stress for meg og min kjæreste, men dette er selvfølgelig veldig inviduelt fra person til person- par til par! Men nå benytter jeg prevensjon som gjør at jeg aldri har mensen lengre, og godt er jo det!:)

    4. Anonym: Takk for tips! Har nok litt indre tanker om at jeg er redd leserne skal synes at det blir for lange setninger, ettersom jeg selv veit hvor slitsom det kan være fem linjer uten komma.. Men blir kanskje litt overdrevent noen ganger? Hehe..

    5. J22: Ja det er jeg fullt klar over, og jeg veit det er mange som gjør det på samme måte som dere. Men det er som du sier at dette er veldig individuelt fra person til person, og par til par, så det beste er at man utforsker og finner ut det som passer best for seg og sin partner.

      Så bra, fint at dere har funnet en løsning som fungerer for dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg