DET BESTE OG VERSTE MED 2017

5 POSITIVE OG NEGATIVE TING MED 2017

Hei mine fine! Hvordan går det? Nå er vi jo kommet godt inn i det nye året, men for min del så har jeg enda ikke lagt 2017 bak meg. Jeg hadde egentlig veldig lyst til å ha et slags tilbakeblikk på året gjennom flere innlegg, men akkurat nå synes jeg det ikke passer seg. Så da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne komme med 5 positive og negative ting med 2017

Positive 

Russetida 
Russetiden var nok det aller beste med hele året. Russerevy, kroer, fester, landstreff, dåp, rebus og ikke minst russetoget. For en herlig tid!

 

Bursdagen min 
Jeg er ikke oppvokst med å feire bursdagen min noe særlig med venner. Det har nok mye med at jeg stort sett ikke hadde så mange venner. Men nå det sosiale er blitt mer bygd opp, så synes jeg det er så koselig å kunne samle noen av de som betyr mest for meg med å feire dagen min. Og dette året var intet unntak. Heldig som jeg var fikk jeg låne huset til kusina mi og hennes daværende kjæreste for å feire dagen min. 

Pusset opp rommet mitt
Tidligere hadde soverommet mitt en helt forferdelig blåfarge som jeg virkelig ikke kunne fordra. Etter mye om og men fikk jeg endelig lov å pusse det opp. Rommet mitt ble malt i en nydelig farge som heter “Washed Line” mener jeg å huske, og listene ble malt i en hvit “Chihuahua” farge som den faktisk heter! Det resterende av mørkfarget tre møbler ble tatt ut fra rommet mitt, og nå har jeg kun hvite møbler på rommet mitt, sett bort ifra senga som matcher gardinene mine. Jeg klarer aldri helt å bli ferdig med å tenke ut hvordan jeg vil ha det på rommet når det kommer til møblering og pynting. Men nå har jeg kjøpt inn nye duker som matcher gardinene, kurvene i seksjonen min og senga mi, slik at det blir enda mer stilrent, akkurat slik jeg ønsker det. Gleder meg til å vise dere litt mer bilder etter hvert når jeg føler ting er litt mer på plass. Ting tar tid altså, jeg veit.. 

Stockholm med Silje 
All den tiden jeg får med vennene mine, familien og hundene mine verdsetter jeg så utrolig høyt. Som jeg skrev litt høyere opp har jeg ikke alltid hatt så mange venner, så det å ha flere gode mennesker rundt meg betyr mye! Og er det et minne jeg er så takknemlig for fra året, så er det Stockholmturen med Silje. Det var så koselig, og jeg fikk oppleve så mye fint og nytt! 

Fikk min første jobb
I midten av Desember var jeg på mitt andre intervju i hele mitt liv. Stedet spurte meg selv om jeg ville levere CV der og gjorde som avtalt. Jeg ble innkalt til intervju to dager senere, og fikk jobben på dagen. Helt utrolig! 

Negative 

Kjærlighetssorg 
Desember 2016 ble jeg sammen med en gutt som jeg likte veldig godt og hadde det veldig ålreit med. I februar gjorde han det slutt med meg, så jeg var veldig lei meg i lang tid etterpå. Kjærlighetssorg er virkelig ingen god følelse! 

Rettsak
Jeg har jo smått fortalt dere her på bloggen at jeg har vært igjennom en rettsak, etter at jeg anmeldte en mann som tråkket over en strek som ikke var greit. 28. Februar og 1. Mars var det rettsak. Og selv om jeg vant den, noe som er en veldig positiv ting for meg, så var tiden før, selve rettsaken og tiden etterpå veldig vanskelig for min del. Mange vonde følelser inni bilde og en tid jeg ofte var lei meg. 

Bilderesultat for rettssaken er over adalsjenta

Milla måtte opereres 
Operasjonen i seg selv gikk veldig bra, men det at den lille jenta mi faktisk skulle trekke ut hele 14 tenner gjorde vondt i hundemammahjerte. Før de skulle operere de ut fikk jeg se hvor alvorlig det faktisk var, og det er det jeg ser på som en nedtur. Hva om hun har hatt vondt over lengre tid uten at vi visste det? Veit om flere som har opplevd det. Heldigvis gikk det veldig bra med henne, og fremover blir det årlig tannsjekk slik de anbefalte! 

Angsten min har blitt sterkere.
Da jeg startet på DPS april 2016 ble jeg tidlig diagnosert med sosial angst og panikklidelse. I år har jeg også fått presentasjonsangst og dødsangst diagnosert i tillegg. Alt dette har jeg vel egentlig slitet med i mange år slik jeg ser det, men jeg har aldri likt selvdianosering. Alle disse har forverret seg veldig hos meg, og særlig da sistnevnte.

At jeg og vennene har gått hver våres veier 
Ved skoleslutt var det flere av mine venner som hadde søkt seg inn på skoler lengre unna, noe som selvfølgelig er veldig trist. Det har vært vanskelig, men det har gått fint også. Man må jo bare gjøre det beste ut av det! 

 

Hva er det beste og verste som har skjedd for deg i 2017? 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

16 kommentarer

Siste innlegg