JEG SKAL STARTE MED GRUPPETERAPI

FREMOVER SKAL JEG TIL BEHANDLING TO DAGER I UKA

For en stund tilbake ble jeg spurt av psykologen min om jeg ville delta i en slags gruppeterapi eller hva jeg skal kalle det, noe jeg sa ja til. I morgen starter det, og før den tid har jeg over 200 spørsmål som skal besvares. Det var ikke nødvendig at de var ferdig besvart til i morgen, men at det var fint om jeg gjorde det slik at vi kunne gå igjennom det til fredag når min neste individuelle time er. Og det vil jeg gjerne få til. Jeg er litt under halvveis, men det tar litt tid når det er så mange vanskelige spørsmål som skal besvares. Spørsmålene handler om alt mulig egentlig innenfor ting som kan være utfordrende for oss mennesker i hverdagen som for eksempel hvordan det er å være blant mennesker, hvordan formen din påvirkes av ulike ting, om du har hatt anfall eller andre plager, om du har hatt mindre seksuelle lyster.. ja lista er lang for å si det sånn. De samme spørsmålene skal jeg også gå igjennom når gruppa er over for å se om det har vært nyttig og hvilken utvikling det har vært. 

Gruppeterapien starter i morgen, og kommer til å holde på hver tirsdag helt frem til sommeren. Hvor mange som skal være med der er jeg litt usikker på, men vil tro vi er rundt 10 kanskje? Ikke veit jeg. Dette er ikke noe jeg har gjort før, så jeg er både spent og nervøs, gruer meg og gleder meg, på en og samme tid, til tross for at jeg har blitt kjent med hvordan det er å gå i gruppe gjennom krisesenteret den siste tiden. Det er faktisk bare to ganger til vi er ferdig der, og da tenkte jeg å skrive et eget innlegg om hvordan det var, litt om opplegget der og sånt. Ikke bare fordi jeg selv ønsker det, men også fordi hun som styrer det lurte på om jeg kunne gjøre det. Må også si det helt ærlig at det å gå i gruppe der, er ikke som jeg forventet siden det er kun meg og en til som går der. Men det er helt greit, for da får vi muligheten til å kunne gå innpå hver og en av oss og hjelpe hverandre mye bedre vil jeg tro. Så det blir hvert fall spennende nå som det er en litt større gruppe, og ettersom jeg har forstått skal vi ha en form for undervisning hvor vi lærer om ulike ting når det gjelder angst, følelser og sånt. i tillegg til å snakke sammen og dele erfaringer om man ønsker det. Lærerikt er jeg helt sikker på at det blir hvert fall! 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

20 kommentarer

Siste innlegg