MIN FØRSTE DAG PÅ JOBB

SPENT, NERVØS, REDD OG GIRA PÅ SAMME TID

Hei dere! Hvordan går det? I dag hadde jeg min første dag på jobb, noe jeg både gruet og ikke minst gledet meg til. Jeg var spent, nervøs, redd og gira på samme tid, og var “klar” til jobben klokka elleve. Vel, da jeg kommer dit var det ikke åpnet enda og ble møtt av kollegaen min som ikke var forberedt på at jeg skulle komme så tidlig. Jeg hadde nemlig sett feil på timelistene og skulle ikke begynne før to timer senere. Så da dro jeg tilbake til Martin, og sov litt for jeg tuslet tilbake til jobb. Det gikk ganske greit, men sitter her ganske forvirret med tusen inntrykk og beskjeder i huet mitt, haha! I morgen er det nok enda mer trafikk, noe som blir utfordrende! Men jeg har positive tanker og satser på det beste. Ingen er mestre i starten, og dette er jo trossalt min første ordentlig jobb, sett bort i fra VG-jobben min og bloggen så prøver å ha det i bakhodet, hehe! 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

20 kommentarer
    1. Lykke til videre. Det er helt jævlig på starten, men det blir bedre etter hvert som du jobber der. vil befale deg å gå i joggesko på jobben fordi det er ikke akkurat mye pauser man får og det alltid mye som skal gjøres.

    2. :): Tusen takk <3 Satser på det! Ja tok på meg joggesko i dag, siden jeg regna med at det ble vondt å gå med vinterskoene mine i lengden med mye tråkking rundt og sånt 🙂

    3. Ton ned sminken litt, ble for voldsomt. Spesielt når du jobber med kunder, hadde aldri kjøpt mat av noen med så mye sminke

    4. Bra med en jobb med mye aktivitet!
      For da kan du ha muligheten til å gå ned i vekt, hvis du samtidig klarer å passe kostholdet:)
      Vil også anbefale å roe ned litt på sminken til en mer nøytral hverdags sminke 😉
      Lykke til!

    5. Hei, jeg vil bare begynne denne kommentaren med å si at jeg ikke prøver å hate på deg på noen måte, men vil bare prøve å hjelpe deg. Jeg ser at du har litt problemer med uren hud, men som du selv har nevnt og vist på vloggen din så har du likevel ikke noen spesiell hudpleierutine for å prøve å gjøre huden din bedre. Det kan være mange grunner til uren hud, men dårlig hudpleie gjør ofte saken verre.
      Etter det jeg har sett på vloggen din så pleier du å fjerne sminken din med sminkeservietter og av og til bruke en kombinert maske/skrubb/rens. For det første så er ikke sminkeservietter spesielt bra for huden din, og jeg vil anbefale deg å kutte disse fullstendig ut og heller bruke noe mer skånsomt som micellar cleansing water fra garnier eller ren kokosnøttolje. Om du likevel velger å fjerne sminken med servietter så vil jeg fortsatt anbefale deg å vaske huden din etterpå, hvis ikke blir stoffer du ikke bør ha på huden fra serviettene og sminkerester igjen på huden og det er ikke bra. Vil anbefale deg å bruke en rens for uren hud, så bruke en toner og gjerne avslutte med en god ansiktskrem. Du kan også prøve å bruke gode ansiktsmasker et par ganger i uken. Jeg kan personlig anbefale omtrent alt fra tea tree oil serien til the body shop, den inneholder mange forskjellige produkter og basiron som kan fås på apoteket. Ellers så vil jeg også anbefale clinique, lush og origins sine ansiktsmasker.
      Sminke er et produkt som virkelig kan skade huden, og derfor kan det være lurt å prøve kvalitetsprodukter når man er preget av uren hud. Jeg har merket at du bruker en del billig sminke og det har ofte en tendens til å være dårlig for huden, så jeg vil anbefale deg å teste ut litt mer kvalitetsprodukter og se om det er noe bedre for huden din. Om det er et produkt som er verdt å bruke litt mer penger på så er det foundation, som er det som også kan skade huden mest. Det kan også være lurt å prøve å begrense hvor ofte du har på deg sminke, og ta det av når du er hjemme og ikke har like stort “behov” for det, sånn at huden din får pustet litt.
      Igjen så mener jeg ikke å skrive dette for å være frekk, men fordi jeg selv har hatt problemer med uren hud og vet hvor irriterende det er å føle seg dårlig fordi huden ikke er helt på stell. Jeg syns du har en veldig fin blogg og du skriver bra, stå på!

    6. Anne: Tusen takk for tips 🙂 Nå ser jo ikke dere akkurat hva jeg bruker til enhver tid. Men jeg er både eier av Michellar Cleansing Water og ansiktsmaske fra Lush. Skal ikke skryte på meg at jeg har vært så flink til å bruke det den siste tiden, fordi det har blitt mye stress rundt meg og rett og slett glemt bort.

      Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg