SNYLTER PÅ STATEN

affiliateslenker

Rosa bluse her // Bukse her

EN NY HVERDAG

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men en helt ny hverdag er startet hos meg. Jeg har ikke fortalt noe særlig rundt det enda, rett og slett fordi jeg har ikke vist hva det var å fortelle helt ærlig. Jeg har startet på et oppfølgingstiltak gjennom nav, som inngår at jeg sitter å søker jobber hver eneste dag. Et slags jobbsøkerkurs kan man kalle det, bare at det innebærer litt mer enn det. Ofte da jeg har blitt fortalt om jobbsøker kurs har det bare omhandlet det å søke jobber, men for meg har jeg opplevd at det er så mye mer enn det. Enkelte dager har vi også litt undervisning, om CV, søknad og DISC. Vi sitter også å prøver å finne de beste nøkkelkvalifikasjonene om oss selv, og andre ting. 

Jeg veit helt ærlig ikke hva jeg synes om dette, det er litt blandende følelser. Noen dager er bedre enn andre, det skal sies. Og ja, det hadde vært så deilig å kunne sove lenge hver dag, men samtidig føles det så deilig å komme seg ut blant folk og ha litt mer rutiner i hverdagen. Nå er det vel og merke, bare andre uka jeg går her. så rutinene er ikke helt på plass for min del, men det føles bra å få litt mer ut av dagen hvert fall, selv om jeg skal innrømme at jeg er sliten og kjenner kroppen verke noen dager. Mange tenker kanskje det er tabu å gå på NAV, eller ser på det som å snylte på staten, det er jeg ikke helt enig i, hvert fall ikke når man gjør noe for pengene man mottar. 

Jeg håper at jeg så fort som mulig får meg en jobb og en arbeidsgiver gjennom dette tiltaket. Jeg har prøver å ha troen på det hvert fall, så får vi bare se hvordan det blir videre. En ting er sikkert, jeg skal stå på og gjøre mitt beste for å få det til! 

Dette er også en av grunnen til at jeg ikke har fått oppdatert så mye i det siste. Kurset har tatt mye av kreftene når jeg kommer hjem, og før jeg veit ordet av det er det mørkt ute når jeg er hjemme igjen. Det betyr at det ikke er så lett å få til å ta bilder til bloggen blant annet, siden det er så mørkt ute. Og rommet mitt er fullt av møbler, så det er ikke like lett å ta bilder inne lenger. Men jeg skal prøve å gjøre mitt beste fremover!

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

7 kommentarer
    1. Guro Christine: Mulig det, men er ikke sikkert det er det samme. For ofte når jeg har blitt fortalt om slike kurs fra folk jeg kjenner handler det kun om å søke jobber. Dette handler om så mye mer enn det føler jeg 🙂

    2. Hei, nå er det tid for julebordsesongen, kan du legge ut en sminkevideo der du viser en fin look til denne anledningen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg