GRAVID UTEN Å VITE DET

EN SKREMMENDE TANKE

En ting jeg alltid har vært redd for er om jeg ble gravid, men uten å merke det. Altså nå som jeg “lever” i sølibat som jeg kaller det, trenger jeg ikke akkurat å bekymre meg, men da jeg var mer seksuell aktiv, var jeg stressa ofte. Om mensen kom for seint ble jeg veldig stressa, særlig når den kunne komme to uker etter tida, eller jeg ufrivillig hoppa over hele menstruasjonen. 

Nå merker vel de fleste at de er gravid ganske fort, men for mange er det faktisk mulig at man ikke merker det før langt over halvveis også. Tanken på å plutselig bli det uten å vite det skremmer meg. Jeg sier ikke at det aldri kommer til å skje at jeg kunne blitt uplanlagt gravid, men tanken på å plutselig skulle være flere måneder på vei uten noen tegn til å være gravid hadde gitt meg litt panikk. Greit nok at vi kvinner går gravid ganske lenge altså, men tenk på hvor mye som skal fikses i stand før en baby kommer til verden. 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

12 kommentarer
    1. Jeg kjenner til 5 – 6 tilfeller hvor dette har skjedd. Altså hvor jeg KJENNER til disse jentene, og ikke bare har lest om det…. I alle tilfellene visste alle rundt disse jentene at de var gravide. Det syntes…. Nå snakker jeg om graviditeter som folk ikke “visste om” før sånn ca termin. Alle disse tilfellene var det hele fortrengt fra jentenes side. Man MERKER på kroppen at man er gravid, og om man går over tida med flere uker, så tar da de fleste en graviditetstest? Ingen grunn til å gå rundt å frykte at man er gravid uten å vite det altså…

    2. Enig i den tanken! Det er skumle greier. Neste gang mensen kommer for sent, kan du tenke deg at man kan ha mensen slev om man er gravid, så kanskje den tanken ikke stresser deg lenger, eller kanskje stresser deg mer 😅 De som blir gravide uten å merke det, er de som aldri lytter til kroppen sin eller sjekker ting dor sikkerhetsskyld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg