JEG TRENGER DERES HJELP..

USIKKERT ÅR I MØTE..

Nå som det nærmer seg skoleslutt, og jeg går et svært usikkert år i møte. Jeg har ikke søkt noe videregående på høyskole av den enkle grunn at jeg trenger et friår. Jeg er selvfølgelig innstilt på å få meg en utdanning senere, men på nåværende tidspunkt er ikke dette aktuelt. På dette året ønsker jeg ikke gå hjemme hele tiden, jeg vil gjerne finne meg en jobb. Det er svært vanskelig å få seg en jobb, særlig uten utdannelse. Men allikevel prøver jeg lykken, og jeg trenger deres hjelp. Er det noen som veit om en jobb her i Ringerike område? Jeg søker på alt jeg er kvalifisert til og avgjør det ettersom forslagene kommer inn. Følger med på alt som blir lagt ut på diverse sider, men kanskje du veit om en jobb som kan passe for meg, som jeg ikke har søkt på? Legg gjerne igjen en kommentar da vel!

 

 

Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

#jobb #søknad #jobbsøknad #hverdag #blogg

17 kommentarer
    1. Siden jeg ikke bor der så har jeg ikke peiling! Men jeg anbefaler deg og se på ledige stillinger på NAV og levere åpne søknader der du kunne tenkt deg å jobbe 🙂 Jeg ønsker deg lykke til med jobbsøkingen 🙂

    2. Sølvi Birgitte Wærness: Har sjekket ut NAV og andre relevantesider, ikke alt som jeg er kvalifisert til, men prøver meg på litt forskjellige. Takk for tips 😀 Tusen takk!

    3. Hva med et år på folkehøgskole? Til folkehøgskole kan du søke på skoleplass helt til det begynner rundt august. Der er det ikke noe søknadsfrist. Det eneste er at med folkehøgskole kan populære linjer og skoler bli fult opp tidlig, men er mange som det er mange ledige plasser på. 🙂
      Folkehøgskole er på en måte et friår, ingen lekser eller eksamen. Du opplever mye og reiser sikkert en del på turer, som betyr at man blir ikke bare å gå hjemme.
      Gjennom folkehøgskole kan du også senere få deg jobb, kanskje videre som stipendiat eller at du blir mer reflektert og får en slags oppvåkning i livet på hva du virkelig vil! ^-^ Bare vær positivt innstilt, så ordner det seg nok

    4. Så spennende med et friår! Jeg vet ikke helt hvordan det er der du bor, men de trenger jo ofte hjelp på sykehjem i alle fall! Eller kanskje du kunne fått jobb på en klesbutikk, det er jo ofte greit å koble opp mot bloggen 🙂

    5. Har du førerkort på bil så er ikke veien til Bærum så lang 🙂 om du er interessert i å jobbe i barnehage så er det ofte ledige jobber i Bærum og nittedal (akershus). Tror faktisk også det er ledig assistent stilling på Gran. Vil anbefale deg og se på ledige stilinger på nav.no. Mange barnehager lyser ikke ut på finn, men på nav.no istedet. Lykke til 🙂

    6. søk folkehøyskole, er år du kan finne litt mer ut om deg selv og få motivasjon videre i livet. Det er ein skole som fokusere på deg som et mennekse fremfor karakterer og eksamen. Målet er at du skal lære uten og bli gitt vurdering. Det finnes over 80 skoler og velge mellom med mange linje ::) kanskje du kan ta noe du elsker og vil lære mer av, eller kanskje prøve noe helt nytt. Folkehøgskole innholder også fine og ikke minst innholdsrike studie turer. Jeg tror du vil få mye mer ut av det enn og jobbe og eventuelt på hjemme. Dette er ein trygg plass og begynne når du skal begynne å klare å stå på egne bein. Vær ikke i tvil søk folkehøyskole og du vil få venner for livet og lære mer om deg selv enn du trodde var mulig. For me informasjon søk folkehøgskolene.no. Håper du tar råde mitt <3 lykke til

    7. http://www.siljefjaren.femelle.no: Synes det blir fort nært å jobbe på sykehjem eller hjemmesykepleie osv. i nærområde hvor jeg bor, ettersom jeg bor et sted hvor alle kjenner alle. Har ingenting imot noen her, men som sagt synes jeg det blir for nært. Ja håper egentlig på en klesbutikk eller noe, har lyst til å prøve ut noe nytt ettersom jeg har hatt praksis på sykehjem og barnehage tidligere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg