FERDIG FOR ALLTID

NÅ ER JEG FERDIG FOR ALLTID

To av tre eksamener er nå gjennomført, og den ene var verre enn den andre for min del. Altså jeg vil jo gjerne at det skal gå bra, men når jeg ser det i ettertid tror jeg ikke at resultatet blir så bra. Jeg får ofte høre “det går bedre enn du tror”, men denne gangen er jeg virkelig i stor tvil. Oppgavene både i sidemål i går og bokmål i dag, var veldig vanskelige synes jeg og jeg misforstod mye av det ser jeg nå, særlig nynorsken i går. Huff, det får gå som det går. Jeg håper bare jeg klarer å bestå, selv om jeg må innrømme at jeg er i stor tvil altså. Består jeg, er jeg hvert fall ferdig med nynorsk for alltid slik jeg ser det nå, med mindre jeg begynner å studere noe hvor nynorsk-faget er en del av studiene. Norsken henger nok med meg noen år til, men det er ikke like ille heldigvis selv om oppgavene kan være nokså vriene.

Flere som har hatt eksamen de siste dagene? Hvilket fag og hvordan gikk det for deg?

 

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

#skole #eksamen #nynorsk #norsk

10 kommentarer

Siste innlegg