HVEM BRYR SEG?

– FAITH IN HUMAN RESTORED –

I dag var jeg vitne til en veldig ubehagelig situasjon. Jeg var ute å gikk med Anita og plutselig hører vi et skrik. Rundt hjørnet ser jeg tre gutter, hvor to av guttene holdt han ene nede med kveletak. De to andre prøvde å vise for oss som stod rundt at det ikke var noe farlig og de bare tullet, men jeg så tydelig at han gutten som lå nede synes det var ubehagelig og han prøvde å komme seg vekk.

Jeg ble helt sjokkert av å se hvor stygge mennesker kan være mot hverandre! Vi leser stadig vekk om lignede situasjoner i media hvor mennesker er svært stygge mot hverandre, men det er noe helt annet når man er vitne til en slik hendelse. Det er helt forferdelig, og jeg ble ganske satt ut da jeg så hendelsen.

Det var nesten litt rørende og overraskende å se hvor mange mennesker som faktisk brydde seg, det stod flere mennesker rundt som så hendelsen. Flere prøvde å stoppe dem, og jeg og Anita endte på med å ringe politiet da guttene ikke ga seg med å følge etter han. Det føles så godt å hjelpe! Jeg kjenner jeg blir glad inni meg når jeg ser at så mange mennesker bryr seg, og hadde vel egentlig ikke trodd at så mange faktisk brydde seg. Håper at minst like mange mennesker som bryr seg i fremtiden!

Bryr du deg?

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

#medmenneske #medmenneskelighet #politi #bryseg

4 kommentarer
    1. Det var utrolig synd.. Mobbing er absolutt IKKE greit. Veldig bra at dere fikk ringt politiet og at dere brydde dere. Ingen skal være vitne til mobbing uten og gripe inn. Flott jobba <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg