10 TING SOM IRRITERER MEG

Når du smiler til en person, men personen smiler ikke tilbake
Altså folkens, det koster ikke så mye å trekke på smilebåndet, men det betyr mye.

Mennesker som er høy på seg selv
Jeg går vel kanskje imot meg selv når jeg sier dette, for jeg mener jo at alle skal få lov å være seg selv. Men jeg vil også alles beste, og da er man faktisk nødt til å innse at ingen er perfekte.  For verden er sånn, ingen er perfekte, rett og slett! Jeg skal ikke knuse selvtilliten deres, det er ikke poenget- for det er viktig at vi mennesker har troen på seg selv. Men når denne troen går over til at man tror man er verdens beste, og ser ned på andre mennesker fordi de ikke er like gode nok, har det gått fort langt. Husker jeg møtte en gutt en gang som var slik. Han var virkelig den kjekkeste i verden, best i alt og mye bedre enn alle andre, trodde han hvert fall. Det gjorde at jeg mistet helt interessen for han. Riktignok hadde jeg aldri noe mer interesse for han mer enn vennskap, noe jeg fortalte han opptil flere ganger. Dere kan jo tro han ble veldig lei seg da han innså det til slutt. Huff, stakkars gutt- både fordi jeg var nødt til å fortelle han sannheten, men også fordi han var så høy på seg selv at det ikke var koselig å være med han engang.

Når telefonen går tom for strøm på dårlige tidspunkt
Det er virkelig en katastrofe, særlig hvis dert er seint på kvelden og kaldt. Der hvor jeg bor går det svært lite busser, og mister jeg den siste og ikke har strøm er det krise.

Folk som røyker oppi trynet på meg
Er greit at det er ditt eget valg om du røyker eller ikke, men det er jævlig irriterende når jeg står stille å venter på for eksempel bussen og folk står å røyker midt oppi trynet mitt. Man burde respekt til andre, og jeg tror ikke du hadde vært like begeistret om jeg stod å pusta deg oppi trynet, eller?

Når sminken eller håret ikke er slik jeg ønsker
Nå er jeg riktignok ikke profesjonell innen sminke eller hår, men jeg prøver etter beste evne å gjøre det beste ut av det. Men blir det ikke slik jeg ønsker, påvirker det ofte humøret. Sitter det på plass slik jeg vil, så blir også humøret 10 ganger bedre.

Personer som ikke kan yrket sitt
Nå tenker jeg generelt alle yrker. men spesielt serviceyrker eller helsepersonellyrker. Når mennesker som jobber innenfor yrket er frekke og langt ifra imøtekommende blir jeg irritert!

Å ikke få sove, særlig hvis jeg skal tidlig opp dagen etter
Jeg har egentlig alltid hatt et godt sovehjerte, og jeg har det fremdeles. Det er sykt deilig! Men jeg har perioder jeg ofte sliter med å sovne og sover forferdelig dårlig jeg også, og ingenting er mer frustrerende enn å ligge lysvåken å ikke få sove og vite at du skal opp på skolen om 4 timer.

Folk som bruker to seter på bussen
Jeg er fullt klar over at jeg gjør dette selv, men når folk kommer tar jeg gladelig vekk min sekk eller veske fra setet om noen spør om å få sitte der. He om jeg innpå en annen ting som irriterer meg, folk som står på bussen selv om det er mange seter ledige. Er det virkelig så farlig å sette seg ned ved siden av hverandre? Vi alle er mennesker, herregud!

Tiggere som dytter koppen oppi trynet ditt selv om du har sagt nei.
Jeg ønsker egentlig ikke å skrive noe særlig om selve tiggerne, for jeg synes synd på de fleste av dem. Men når jeg pent har sagt nei, men allikevel får jeg en kopp trykket langt oppi ansiktet blir jeg faktisk litt skremt. Det er sykt ubehagelig, og jeg mener nei er nei.

Bloggere som skriver clicbait overskrifter.
Jaja, jeg har gjort det selv og jeg er fult klar over det. Forskjellen fra min og deres er at min overhoder det innlegget handler om, men deres er stikk motsatt av innlegget eller så drøye at man blir sint for at enkelte ting tuller man ikke med. En annen forskjell er at jeg er tøff nok til å innrømme det, og disse typiske clicbait bloggerne forsøker å skjule det etter beste evne.

 

 

 – Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

#irritert #irritasjonsmoment

6 kommentarer

Siste innlegg