DET HAR BLITT MIN ROLLE

Nå har jeg gått hos psykologen min i snart et år, og de siste timene har snakket godt mye i hvordan jeg føler det blant venner, familie og rundt nye mennesker. Som 12-åring holdt jeg for første gang å miste min pappa, og det opptil flere ganger i senere tid også. Dette har gjort at jeg føler en del ansvar for han, selv om jeg veit med meg selv at dette ikke er mitt ansvar. Jeg bryr meg ekstremt mye om han, og jeg setter han fremfor meg selv.

Slik er det med flere av mine familiemedlemmer, og ikke minst i vennegjengen. Alt jeg bryr meg om er de som er rundt meg- familien min, hundene mine, kjæresten min og vennene mine. Det har liksom blitt min rolle for min del, en rolle jeg ikke klarer å skyve til siden. Jeg ønsker at alle rundt meg skal ha det bra, og om de ikke har det føler jeg et ansvar for at de skal ha det bra. Jeg legger ikke skjul på at det har blitt veldig vanskelig for å gjøre den siste tiden, og kroppen min signaliserer at jeg trenger å ta mer vare på meg selv. Dette er noe for meg som er utrolig vanskelig, men det er viktig. Jeg er nødt til å lytte til signalene som kroppen gir meg før det er for seint. Nå i disse revytider er jeg hvert fall nødt til å stresse ned, for å ta vare på andre, skole, blogging og revy er mye styr på en gang! Mimre tilbake på flotte minner med noen av de flotteste menneskene jeg kjenner.

 

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

16 kommentarer
    1. Du må stresse ned og ta litt vare på deg selv!! Godt og mimre tilbake på gode minner, sånt får man ro av. 🙂 Håper du får en fin dag videre!

    2. fint innlegg! kunne du tenke deg å lage youtube-videoer? tror det hadde blitt en suksess for deg! kunne du hatt et “meet my boyfriend”- innlegg? synes sånne ting er artig å lese!

    3. Anonym: Oi, veit ikke helt hva jeg skal kommentere her. Men om dere er interessert i et eget innlegg om oss og hvem han er, så poster jeg det mer enn gjerne altså. Hva vil dere vite og hvordan innlegg vil dere ha om det? Haha, litt spent på deres meninger 🙂

    4. Lene: Tusen takk! Så hyggelig å høre 🙂 Hvis det er flere som er interessert i at jeg skal lage youtube- videoer så kan jeg gjerne gjøre det. Hvordan videoer ønsker dere? Tusen takk for tips, kom gjerne med flere!

    5. du kan feks ha challenge-videoer sammen med venner, sminkevideoer, vlogs, ha storytimevideoer, video der du feks lager mat med venner, enten det er noe godt som kake eller muffins, eller feks middag. du kan ha refleksjonsvideoer, der du prater om noe som engasjerer deg, eller noe du vil snakke om osv. maaange artige muligheter med youtube, og mye inspirasjon å hente fra andre youtubere! jeg hadde hvertfall synes det hadde vært kjempeartig å se på, da jeg elsker å se yt-videoer generelt, og liker å se bloggere åpne seg litt mer og vise mer av seg selv. føler videoer kan gjøre at vi lesere lærer å kjenne deg enda bedre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg