MITT FORHOLD TIL ALKOHOL

Klar for et skikkelig personlig innlegg? Jeg skulle vel egentlig ha stilt opp med et bilde hvor jeg drikker alkohol i dette innlegget, men siden alkohol aldri har vært min favoritt, så velger jeg å la det være. Jeg har egentlig aldri forstått hvorfor enkelte ønsker å drikke seg sørpa og våkne opp med fylleangst dagen etter fordi du ikke husker noe av gårsdagen?! Jeg skal ikke legge skjul på at jeg i tidlig alder var på min første fest, men alkoholinntaket mitt har jeg alltid hatt en grense for- nettopp for at jeg ikke har noen ønske om å være dritings. Mange utenforstående har egentlig aldri skjønt hvorfor og vil gjerne ha meg til å drikke mer enn jeg burde, og heldigvis har jeg klart å stoppe det de ønsker å gjøre. Alkohol er noe jeg har stor respekt for. Ja der er lov å kose seg, men det finnes en grense. Nå skal ikke jeg være en festbrems her, det er greit å drikke, men mengden er noe vi alle bør tenke over. Hvem vil vel våkne opp dagen etter å ha gjennomført noe man angrer på?

Alkohol kan være fint, men det kan også ødelegge. Jeg holdt på å miste pappaen min på grunn av det, ikke bare en gang, men flere ganger i ungdomstiden min.. Nå var det riktignok ikke bare alkoholen som var en faktor her, men det var en av de alvorligste. Er det en person jeg ikke vil miste, så er det han. Hadde det ikke vært for han, hadde jeg ikke hatt tak over hodet eller mat på bordet rett og slett, og jeg er evig takknemlig for at han til slutt så alvoret av det. Han innså nemlig til slutt hva det gjorde med han og hvor mye det ødelagte for han og de rundt seg. Helt siden jeg var lita tulle har alkohol preget livet mitt. Jeg merket det nok ikke så mye som liten, men jeg ha blitt fortalt ting oppover tidene, og etter hvert fikk jeg selv med meg hva som skjedde. Jeg klandrer ingen for hva som har skjedd, og jeg veit at det er ingenting pappa vil mer enn å kunne ta tilbake det som hadde skjedd. Han angrer veldig og skulle gjerne vært foruten det. Dessverre går det ikke, men derfor har jeg et ganske avstandsforhold til alkohol, og drikker kun noen rusbrus eller litt sprit i ny og ned.

Det er greit å drikke, så lenge man tenker over mengden!

 

– Ann Helen


 Følg Adalsjenta på Facebook

7 kommentarer
    1. Jeg er så utrolig enig! You said it, girl! Utrolig bra måten du formulerer det på, fordi det er så sinnsykt viktig! Utrolig sterkt av deg å dele dette med din pappa. Håper han har det bra nå! Og at du også har det bra 🙂

    2. Jeg er så utrolig enig med deg Ann Helen. Dette har jeg mange ganger tenkt på også. Det er så utrolig mange som har et mål om å drekke seg full, siden det bare er morsomt. Dette innlegget skal jeg lese for han jeg er sammen med senere i dag. Selv om han ikke er den som drikker seg dritings så han blir helt borte, men han kan drikke slik at han er full, men en man enda kan prate med. Det er mange som ikke ser alvore i det som du selv skriver.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg