JEG STRESSET MEG TIL ANGST..

Folkens, nå skal vi ta en viktig prat her. Okei? Julen nærmer seg med stormskritt og vi stresser som aldri før. Drøssevis av skolearbeid skal gjøres og man vil gjerne prestere godt på jobb ved siden av. Julegaver skal handles inn og det er et stor pes, for man vil jo mer enn gjerne at de som får gaven skal bli fornøyde. Og kanskje man sliter med noe i privatlivet siden av alt dette.

Dette året startet ganske vanskelig for min del. Jeg måtte flytte fra mine nærmeste på grunn av skole og gikk på en skole jeg ikke trivdes på. Jeg anmeldte et nært familiemedlem av meg like etter, noe som skapte mye dramatikk i familien. Jeg opplevde å bli sviktet og ikke trodd. Denne perioden var svært vanskelig for meg, og det skjedde mye på en gang. Slik er det enda. Men litt under en måned etter at jeg hadde anmeldt forholdene, gikk jeg på en stor smell. For å si det sånn, så var det ikke bare min feil at det utløste seg på den måten. Men slik ble det, og det er ingenting jeg får gjort noe med det som har skjedd.

Smertene trengte seg på og i flere dager var det slik. Jeg overtenkte og stresset. Jeg levde med en stor redsel, frykt og skyldfølelse. Jeg trodde det ville bli bedre, men det viste jeg å ta feil. Det utviklet seg bare verre og verre, og jeg til slutt hadde jeg så vondt at jeg måtte bli henta av ambulanse midt i Hønefoss. Jeg utviklet angst.

Grunnlaget for at jeg forteller dere nettopp dette er fordi dette er en stressende periode for mange. Og vi mennesker, særlig ungdommer er veldig god på dette. Flere og flere stresser seg syke. Jeg har selv opplevd dette, og jeg ønsker ikke at det samme skal skje dere.  Så folkens- senk skuldrene, og ikke stress for mye! Ta det med ro og ta vare på de rundt deg slik at de gjør det samme.

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

4 kommentarer
    1. Det blir ofte slik i juletiden. Gaver, matlaging, eksamen, mer gaver, prøver osv! Jeg har selv grenet meg til søvn den siste uka så du er ikke alene!
      Har Giveaway på bloggen min (verdi 700KR)! Kanskje du kunne vært interessert i disse stressende tider? 🙂 Ønsker deg en strålende ettermiddag! Klem <3

    2. Hei! Håper ting blir bedre for deg etterhvert! Er fast leser av bloggen og syntes du er så nydelig, kan du ikke lage en sminkevideo? Trenger ispo! Hadde vært så gøy å se❤️
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg