EN TRIST JUL FOR MANGE..

Vi er allerede i midten November, og julen nærmer jeg med stormskritt. Dessverre er det ikke alle som gleder seg til jul, deriblant meg. Vel, jeg skal ikke klage så altfor mye. Jeg har tak over hodet, mat på bordet og pakker som bonus på selveste julaften. Det er ikke alle som har det på samme måte, noe som rett og slett er helt forferdelig.

I går leste jeg en annonse på Finn.no (her), om en enslig far med en liten glad gutt på 4år gleder seg til jul. Dessverre er det slik for denne lille familien at gleden kan fort bli en nedtur. Den lille familien har blitt ganske alene, og har ikke mange rundt seg lenger. Økonomien er dårlig da faren går på overgangsstønad, og det er går “rundt” akkurat. Nå søker han brukbare leker og klær i størrelsen 102-104 slik at barnet får med en gave av sin far på julaften.

Jeg synes så synd på denne familien, så jeg har rett og slett bestemt meg for å gi dem noe. Hvert bidrag teller, og jeg anbefaler derfor alle til å gjøre det samme som meg. I fjor var jeg med en kompis på å gi en gave til en familie med tre barn slik at de fikk en bedre jul. Og veit dere hva? Det føles så utrolig bra etterpå. Vi må hjelpe det vi kan, og det er synd at det er mennesker der ute i 2016 som bor et av verdens rikeste land må sulte, ikke få gaver på julaften eller ha en fin julefeiring. Det å komme tilbake på skolen og alle vennene skryter av hvor fint de har hatt det i julen og hvor flotte presanger de har fått, gjør vondt for mange. I tillegg er det mange som må sitte ute å tigge i vinterkulda fordi de ikke har noe sted å bo, ikke mat eller varme, eller oppleve noe fint fordi de er fattige! Det er helt forferdelig. Skulle ikke vært lov å ha det slik!  


Klikk her for å komme til annonsen jeg snakker om, og gi ditt bidrag du også!

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

8 kommentarer

Siste innlegg