HVOR MYE SKAL VI TÅLE?

Jeg har nå blogget i 5år. Det er min hobby, og jeg elsker den! Det å kunne dele hverdagen min, skrive om samfunnsrelaterte og viktige ting, og ikke minst personlige ting, er noe jeg digger! Igjennom disse 5 årene, har jeg opplevd å motta drøssevis av fine og positive kommentarer, men også en del dritt. Daglig leser jeg flere bloggere, som mottar enda mer dritt og negative ting enn meg. Og jeg mener virkelig. Hvor mye skal vi tåle? Hvor går grensa? Er nettmobbing greit? Er det greit å slenge dritt og nedlatende ting til bloggere?

Det er særlig toppbloggerne som blir rammet høyest. Og de mottar daglig meldinger og kommentarer på hvor stygge, elendige og udugelige nettmobberne mener de er. Medmennesker mener dette er noe vi har lagt opp til selv, og mener vi må regne med. Men er det egentlig ikke det? Nei!

Kom igjen a folkens, seriøst! For mange bloggere, er dette deres levebrød. Hvordan hadde du følt deg om du mottok så mye dritt rett i trynet når du kom på jobb? Hadde du synes det hadde vært greit? Jeg har ingen forståelse for hvordan nettmobbere eller generelt mobbere forsøker å trykke andre mennesker ned. Dessverre sliter nok mange av disse menneskene med seg selv.. Jeg forsøker ikke å hetse mennesker ved å skrive dette innlegget, men mobbing er noe jeg virkelig ikke støtter på noen som helst måte. Mobbing er ikke greit, og håper en dag disse menneskene forstår det.

– Kommentarer jeg har mottatt den siste tiden som blogger-

– Kan du kutte pulsen? Drit i å spame den helvettes bloggen din jævla retard

– Ahhahha fyfaen du blir bare feitere å feitere etter hver dag som går jo, snart ser du vel ut som faren din

– Slikk kuken min som den skulle vært enn sjokolade din feite gris

– Hahhaha, alt jeg tenker på når jeg leser blogge din er hvordan fettet ditt må disse hver gang du taster litt på tastaturet.

– Fyttigrisen så stor du er

– Sattan du e et stort fjell. Koffor slanke du deg ikje? Eg får faen diabetes bare av å se på deg

– i helvette så feiler deg, jævla syke fan.

– Kan du plis dra til satan

.- Jævla skjett fetta ta nu å fak of før helvete

– Dekk deg til litt a

Heldigvis har jeg lært meg å takle negative kommentarer. Men når det går innpå eller handler om min familie, må jeg innrømme at jeg blir trist og forbanna. Familien min har ikke bedt om det, og det har ikke jeg heller. Hvorfor skal vi sitte å motta slike kommentarer fordi vi har valgt å blogge? Er det så ille å at jeg har en blogg, at folk må ta ut sitt sinne på å skrive så mye dritt til andre mennesker?

Ber alle dere nettroll tenke dere godt om, enten det er en ukjent person som meg eller for den saks skyld en kjent person som du slenger dritt til! Gjør noe fornuftig med livet ditt istedenfor å sitte tøff bak skjermen og slenge dritt!

Til slutt må jeg takke alle som leser, liker, kommenterer fine ting og deler bloggen min. Setter enormt stor pris på det!

 

Ann Helen

4 kommentarer
    1. Huff ikke greit i det hele tatt!! Men folk er slemme! Spesielt på nett, enklere å disse noen bak en skjerm!! Men må prøve å ikke ta oss nær av det! 😩

    2. Dette er den nitriste skyggesiden ved blogging. At folk mener de er i sin fulle rett i å komme inn på din blogg å gjøre fra seg. Motbydelig.
      Skjønner godt mange stenger kommentarfeltene.
      Så tøff du er som fortsatt blogger!
      Jeg har gitt meg. Skriver bok, jeg. Da slipper jeg sånt. Kanskje feigt, men det er min vei.
      Stå på, du er fantastisk!

    3. Uff, det der er IKKE greit. Kjenner jeg blir sint av å lese hvilke kommentarer du har fått. Du er en kjempe fin jente, og vær så snill, ikke ta i mot deg de stygge og usanne tingene folk har skrevet til deg/om deg!
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg