HVORFOR ER DU ANONYM?

Kjære nettroll. Ja du som sitter bak skjermen og kommenterer nedlatende anonymt på bloggen min. Hvorfor kommenterer du anonymt når du legger fra deg en kommentar? For du sitter jo bak skjermen og ønsker å være bedre enn meg. Du ønsker oppmerksomhet. Du ønsker selvtillit. Du ønsker å føle deg bra. Det er helt greit om du ikke liker meg, og du skal få lov til det å ha din mening. Man kan ikke bli likt av alle og det må man bare leve med. Nå skal ikke jeg sette meg selv i et godt lys og mene at jeg er best her i verden, for det er jeg langt ifra. Men hvordan kan du føle deg bedre når du velger å være anonym? Hvorfor velger du å skjule meningene dine? Er du redd? Står du ikke for dem?

Når jeg får fine kommentarer her på bloggen legges det som oftest med navn, og i flere tilfeller etternavn og bloggadresse. Men hvorfor er det slik at du som kommenterer noe stygt skjuler hvem du er? Skal du først skrive noe sitte tøff bak skjermen å skrive noe stygt, så får du absolutt stå for det også mener jeg.

Jeg har valgt å “publisere” de fleste kommentarene her på bloggen, nedlatende og stygge også. Dette fordi jeg har lært å takle de nedlatende kommentarene og ikke bryr meg noe særlig om det. Med å la disse være “publisert” viser jeg deg som sitter bak skjermen at dette ikke tar min oppmerksomhet. Jeg er så heldig som har så mange flotte lesere, som kommenterer fine og gode kommentarer. Disse overdøver deg, og jeg setter ekstremt stor pris på disse menneskene.

Til slutt må jeg bare si at dette er ikke ment som et hat innlegg til nettmobbere. Jeg syns faktisk synd på de som sitter bak skjermen og gjemmer seg med å skrive slik kommentarer. De har nok blitt mobbet selv og har det ikke bra med seg selv dessverre. Alle fortjener å ha det bra og er like mye verdt. Men jeg ønsker også å sette dette litt i perspektiv, at det ikke er greit å mobbe eller skrive stygt om andre..

Tanker om innlegget?

 

– Ann Helen

19 kommentarer
    1. Anonyme mennesker er noen ganger litt spesielte. Og de vil nok ikke vise hvem de er fordi ingen andre skal vite hvor “lite ” liv de egentlig har. Du har en super fin blogg og leser bloggen din hverdag men ikke flink å kommentere ..

    2. Sattan du e et stort fjell. Koffor slanke du deg ikje? Eg får faen diabetes bare av å se på deg

    3. Digger bloggen din og deg! Godt innlegg. Fatter ikke problemet til folk som må dra andre ned. Men jeg synes ikke vi skal bry oss så mye om sånne. Tror det egentlig er det de vil. At vi skal prøve å forandre dem eller noe. For da får de oppmerksomhet. Hvorfor skal man gi oppmerksomhet til folk som rett og slett ikke kan oppføre seg?

    4. Uff, ble litt oppgitt over noen kommentarer på dette innlegget. Kom over innlegget på Ungdommer gruppen på Facebook.
      Det jeg mener er at de er anonyme pga de egentlig ikke er så veldig stolt over det de skriver innerst inne. Men uansett anonym eller ikke, har man ikke noe fint å si, så ikke si det heller.
      Har litt lyst å kontakte denne personen på dette innlegget som har kommentert med faktisk navnet sitt, for å møte dem med samme holdning: jeg har ikke noe fint å si, betyr det at jeg skal skrive det til dem? Nahh, følger faktisk regelen min.
      Du er nydelig!! Jeg kjenner meg igjen i deg. Jeg har også fått slengt stygge kommentarer etter meg, ikke på internett men in real life og let’s not give a damn shit about them!

    5. Hahhaha, alt jeg tenker på når jeg leser blogge din er hvordan fettet ditt må disse hver gang du taster litt på tastaturet.

    6. Omg kan ikke alle dere haters bare slutte? Alle mennesker er perfekte, men noen er litt større enn andre. Størrelse har ingenting å si på en persons verdi her i livet. Skjerp dere folkens!!!!
      Jeg vil at du skal vite at jeg støtter deg uansett hva, Ann Helen, og hvis du trenger noen å snakke med kan du bare adde meg på Facebook. Stay strong girl <3333

    7. Sorry boys som ikke vet å oppføre seg. Hvor er denne dama/jenta tjukk/stor??? Her er det en med flotte former, også skal dere bare hakke på henne. Foreslår at dere heller driter i å skrive. Hva har hun gjort deg? Jeg akkurat deg som måtte skrive at “du var stor” ogl…… Voks opp, oppføre dere. Ta hensyn.
      Bra innlegg søte deg

    8. Hva i alle dager er problemet deres? Forfor må dere hakke ned på en jente som er vakker BTW for å føle dere selv bedre? Take a long Good look in the mirror an the me what You see! Når jeg ser på dere ser jeg en crappy personlighet hvertfall! TA DERE SAMMEN!

    9. ahhahha fyfaen du blir bare feitere å feitere etter hver dag som går jo, snart ser du vel ut som faren din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg