JEG SKAL GI DET EN SJANSE..

For et par dager tilbake, fikk jeg se lista over hvem jeg kommer i klasse med dette året på videregående. Og jeg skal være helt ærlig med dere og si at jeg gruer meg veldig mye. Er det noen jeg kan være med? Kommer jeg til å måtte være alene i timene? Jeg er veldig usikker på om noen av de faktisk vil være med meg. Jeg kom ikke klasse med min beste venninne, slik jeg hadde håpet heller. Alt føles ut som en eneste nedtur. Det som gjør vondt er tanken på hva jeg allerede har gått igjennom det siste året. Det var så vidt jeg kom meg igjennom det, og jeg veit dette vil bli et tøffere år. Ikke bare på grunn av at fagene er tyngre og det stilles større krav, men også fordi ting på det private vil påvirke skolehverdagen enten jeg vil eller ikke. Jeg gruer meg svært mye til skolestart, men er fast bestemt på at jeg skal gi det en sjanse som alt annet. Vennene mine beskriver meg som en sterk person, og jeg lever i troa på det. Eller innerst inne, veit jeg jo at det er sant. I tillegg er jeg veldig imøtekommende og positiv, så satser på at dette skal gå bra. Skulle det ikke gå bra, kan det være en mulighet å bytte. Selv om denne skolen ikke er like samarbeidsvillig. Friår kan også være et alternativ, men akkurat nå er jeg innstilt på å gi det en sjanse og håpe på det beste! Jeg vil jo ha en utdanning jeg også..


Slenger med et bilde fra denne tiden i fjor, hvor sekken og alt var klar for skolestart. Sekken er like pakka og klar nå også.

Ønsker alle som skal gå på skolen, masse lykke til!

 

– Ann Helen

5 kommentarer
    1. Vil ønske deg lykke til med skolestart 🙂 skulle det bli slik at du føler deg alene så tenk bare på at dette er veien for å bli selvstendig samt å få et yrke du vil trives med. Og det vil bare være en kort periode i livet 🙂 ha en god skolestart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg