THE THROWBACK TAG

Hvilket år er du født i?
Jeg er født i 98, det vil si at jeg fyller 19 år dette året. Begynner rett og slett å føle meg litt gammel i grunn, kan ikke tiden bare stoppe opp litt?

Hvor er ditt barndomshjem?
Jeg bor fremdeles i mitt barndomshjem, som ligger i Ådal`n. Dette gir ingen mening for halvparten av dere, og et er derfor jeg alltid skrives Hønefoss på bloggen istedenfor Hallingby eller Ådal`n. Bodd der hele livet sammen, og det kommer vi til å gjøre de neste årene også, selv om jeg må innrømme at dette er ingen plass jeg ønsker å bo for resten av livet.

Har du noen bilder av deg selv, fra du var yngre? Hvis du har det, vis dem.

Hvilket TV-Show er du oppvokst med å se?
Hannah Montana, det var virkelig favoritten. Men når det kommer til tv-programmer generelt så var det Barnas supershow, Fritt fram, Uhu, Kalle & Molo, Snøbarna, gnottene, gelebarna som var best. Ååh, det er så mange supre tv-program som jeg likte, at jeg ikke klarer å huske halvparten. Men jeg husker at jeg ikke var veldig glad i animasjonsprogrammer, synes det var gøyest med ekte mennesker.

Fortell en morsom historie som du husker fra du var ung.
Dette er ikke akkurat noe jeg husker, men som jeg mange ganger har blitt fortalt. Allikevel er det veldig morsomt, og jeg ler like mye hver gang noen forteller meg om det. Det var juleavslutning i barnehagen og nissen skulle komme innom. Alle barna var spente, men veldig redde i det han sier: “Er det noen snille barn her?”. Ingen torde å svare og var stive av skrekk. Så sa han det en gang til: “Er det noen snille barn her?”, og alle var like redde. Så sier han det enda en gang: “Er det noen snille barn her?”. Alle barna var fortsatt stive av skrekk og ganske redde, men så plutselig utbryter jeg i: “Nei, det er bare rampunger”.  Jeg har alltid kommet med noen gloser for et eller annet, haha! Dere kan jo bare tro at familien ble flau da jeg utbrøyt dette? Stakkars familie!  

Hva ville du bli når du blir stor, og ønsker du fortsatt å bli det samme?
Da ville jeg bli barn og ungdomsarbeider. Jeg har funnet ut av at det å bare bli barn og ungdomsarbeider er ikke noe jeg ønsker, i og med at det er vanskelig å få jobb. Men en ting er sikkert, jeg vil fortsatt bli noe innenfor barn og ungdom  eller psykisk helse.

Hva var din favorittleke å leke med?
Det er jeg litt usikker på, men tror det må ha vært babyborn.

Hva er det mest pinlige tingen du har gjort som du husker?
Var på Nordby senteret i en alder av 3 år sammen med familien min. Før vi rekker å starte å handle utbryter jeg med “pappa stjeler” og “pappa er tyv”. Dette resulterte i at pappa valgte å gå ut fra senteret, haha!

Tre sanger som du elsket å høre på som barn.
Litt usikker på hvem sanger som var mine favoritter, men husker at jeg hadde en CD med “Barnas favoritter” som jeg hørte mye på, deriblant “Hjulene på bussen” og “Små rumpetroll”.

 
 
En annen sang jeg husker godt fra jeg var liten er denne.

Hva er den skumleste tingen du husker fra du var barn?
At pappa, mamma og søsteren min skulle dø fra meg. Hadde ofte mareritt om det og gråt ofte på grunn av det.

Vis noe du tegna i barnehagen.

Håper dere likte innlegget. Jeg synes det alltid er så gøy å lese lignende innlegg hos andre, og tenkte derfor at det kunne være kjekt for dere å lese noe av det samme. Flere enn meg som lengter tilbake til denne tiden? Til tross for at livet mitt har vært en berg- og dalbane fra jeg var ei lita tulle, så er absolutt barndommen min en tid jeg ser positivt tilbake på. Mange flotte minner og opplevelser!

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

6 kommentarer

Siste innlegg