SUMMERTIME SADNESS

Jeg skal innrømme en ting. Ja jeg misunnelig fordi du har muligheten til å dra på ferie. Jeg er misunnelig fordi du har den perfekte A4 familien, og dra på ferie med også. Du er heldig, og det er flere som deg som er like heldige.

Denne ferien har virkelig gått fra meg. Jeg har ikke gjort noe fornuftig og har ikke følt på følelsen av sommer eller ferie. Men jeg er takknemlig- takknemlig for det jeg har. Det er slik jeg har blitt oppdratt også. Det er bare sånn.. Alle har ikke like mye penger eller ressurser til å dra på ferie.

Men det har noe med hva man er vandt til. Når “tradisjonene” blir ødelagt, så gjør det noe med deg. Tidligere hadde vi campingvogn i Sverige. Det var noe jeg syns var fantastisk og trivdes utrolig godt med. Etter noen år tok det slutt, men jeg har mange ganger hatt lyst til å dra dit for noen dager. Leie en hytte eller noe. Men muligheten er ikke der. Hvem skal jeg dra med? Og hvordan skal jeg komme meg dit? Denne sommeren så jeg for meg at jeg hadde fått lappen, og jeg skulle få låne bilen til et familiemedlem. Slik ble det ikke, da jeg var nødt for å slutte..

Denne sommeren har jeg kjent ekstra på at sommerfølelsen ikke er tilstede. Jeg har jo tidligere fortalt dere at jeg og mamma ikke har kontakt lenger, og det er her jeg pleide å tilbringe sommerne mine. Bade med Happy og Bamse var virkelig livet altså. Jeg koste meg, og jeg savner det. Late og fine dager på stranda, være med venner og nyte livet. Jeg veit egentlig ikke hvorfor jeg føler det sånn, for jeg hater jo stedet innerst inne. Dette stedet får meg bare til å tenke på en ting- mannen jeg anmeldte. Det gir meg vonde minner, men å være med Happy og Bamse overdøver alt.

Nei, det beste er nok å være med pappa og hundene mine. Vi må gjøre det beste ut av situasjonen, og det gjør vi så langt det er mulig. Og jeg glemmer ikke at det er flere i samme situasjon, eller folk som har det verre en meg altså. Heldigvis har jeg venner som tar meg med ut på dagsturer i ny og ned. I dag skal vi til Sandvika, gleder meg. Jeg er heldig, og ikke minst takknemlig for at jeg har så gode venner.

Ønsker dere alle en fantastisk sommer videre! ☀️

 

– Ann Helen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg