10 GRUNNER TIL Å IKKE DRIKKE SEG DRITINGS!

Lørdagen er på vei til å bli søndags natt, og de fleste er ute på byen nå. Mens jeg, jeg sitter hjemme som jeg oftest pleier på lørdager. Det er jo sånn at jeg har rørt alkohol før jeg også, flere ganger. Men jeg har aldri vært full, og det er heller ikke planen min. Jeg kan gjerne sitte hjemme med venner å drikke litt for kosen skyld, og gjerne ta en drink på byen etterpå. Men det er alt. Snapchaten min er full av mennesker som drikker helg etter helg, og jeg har egentlig aldri skjønt hva som er så gøy med det. Man kan jo ha det like gøy uten alkohol? Jeg trives best med å kunne stå for det jeg sier og gjør. Og derfor har jeg skrevet om 10 grunner hvorfor man ikke bør drikke seg dritings!

Fylleprat
Skravla går i ett sett, og dagen etter finner du ut at du har sagt ting du ikke kan stå for i edru tilstand.

Hemminger kan forsvinne
Dette kan gjøre at du gjør ting i fylla, du ellers ikke ville gjort. Det er vondt å sitte å angre på sånt.

Drama
Ting blir misforstått og her kan det bli heftig drama, krangler og ryktespredning.  Og for gutta kan det ofte skje en slosskamp som jeg gjerne vil bli for uten.

Overbevisende og kranglete
Selv har jeg aldri vært sånn, men jeg alltid om jeg er på en fest eller på byen møter jeg slike folk. Hvem ønsker å møte på slike folk? Jeg gjør alt for å unngå det..

Vonde ting forsterkes
Er det en ting jeg har erfart til tross for den lille mengden jeg drikker om drikker, så klart, så er det at vonde ting forsterkes ved alkohol. Selv sliter jeg en del fra før av, og dette blir ikke bedre av å drikke. Slik er det for mange, og ikke alle klarer å styre det uheldigvis.

Møte på folk du helst vil unngå
Dette er overhode ikke kult. Noen som har opplevd det samme før? Og det verste er om personen egentlig ikke vil møte deg heller, men er så full at h*n ikke klarer å tenke over det.

Telefon-fylla
Jeg har flere ganger opplevd å få meldinger fra folk i fylla, Her kan de stå de sprøeste tint altså. Jeg mener, hvor gøy er det å våkne dagen etter å ikke huske hva man har skrevet til folk og hvem i det hele tatt du skrev til? Det verste må nok være å våkne opp å se disse meldingene, folk som prøvde å sove men som ikke fikk til fordi du sendte 1000 meldinger og personen skal på jobb dagen etter.. Huff, må være en fæl følelse.

Politi
Ofte kan det skje ting i fylla som gjør at politiet blir innblanda. Hvor kult er det å bli bortvist eller våkne opp på glattcella?

Skallebank, fylleangst og oppkast.
Høres dette fristende ut? Nei takk. Dagen derpå høres mildt sagt forferdelig ut for min del..

For mye alkohol, for liten kontroll..
Trenger jeg å si mer? Og den regla om at fylla har skylda, er bare bullshit. Fylla har ikke skylda, for du valgte å drikke..

 

– Ann Helen

5 kommentarer

Siste innlegg