JEG KOM INN PÅ FØRSTEVALGET MITT

Man må ha stor viljestyrke og pågangsmot, man må jobbe hardt og være bestemt. Det er da man får til ting!

Jeg har kommet på Hønefoss videregående skole, på førstevalget mitt! Endelig skjer det opptur i livet mitt også. Det siste året har vært et reint helvette. Jeg har måtte flytte fra de som betyr mest fra meg, gå på en skole og en linje jeg ikke ønsker, opplevd heftig kjærlighetssorg, hatt syk og fortvilet pappa hjemme som jeg gjerne skulle vært hjemme å tatt meg av og, hatt en anmeldelse ved siden av. Men allikevel klarte jeg det og i dag har lov å være stolt av meg selv. Jeg hadde ikke trodd det, ingen hadde trodd det at jeg skulle komme inn på påbygg. Nå sier ikke jeg at jeg har det verst her i verden, for det har jeg overhode ikke. Men jeg har opplevd mye som ingen fortjener å oppleve, og min sterke psyke har hjulpet meg på veien. Jeg har valgt å ikke “grave” meg ned og synes synd på meg selv. Jeg har stått på hele veien, selv hvor nede jeg har vært. Det er ikke mange som ville klart seg igjennom det samme, det er jeg sikker på.

Håper alle dere som skal gå videregående skole, har kommet inn på det dere ville. Krysser alt for dere!
 

Har du kommet inn på VGS? Hvilken linje?

 

– Ann Helen

13 kommentarer

Siste innlegg