LIVET MITT BESTEMMES NÅ AV SKJEBNEN

I dag starter det hele, eller i går ifølge hun ene venninna mi. Inntaket har startet. Livet mitt bestemmes nå av skjebnen. Får jeg skoleplass eller må jeg ta friår neste år? Det er så utrolig nervepirrende.

Det er veldig mange som har lurt på hva jeg egentlig har søkt neste år, så jeg tenkte jeg kunne vise det. Sånn jeg ser det nå, er det ikke slik jeg ville søkt om jeg måtte søke på nytt. Linjene er riktig, men ikke skolene. Livet mitt er generelt vanskelig om dagen, så det å gå på skole et stykke unna blir ikke noe alternativ. I tillegg har jeg erfart hvem skole jeg ikke vil gå på. Om jeg ikke kommer inn på Hønefoss videregående skole, på påbygg eller barn og ungdomsarbeider, blir det nok et friår med jobbing. En annen ting er om jeg vil klare et påbyggsår nå, det jeg aller mest ønsker. Det er veldig vanskelig å si, med tanke på at det jeg antageligvis skal stå i retten med en sak jeg har anmeldt om kanskje et halvt år eller et helt år. Jeg vil mer en gjerne gå på skole nå mens alle vennene mine gjør det, men man er nødt til å ta hensyn til hva kroppen faktisk takler også. Akkurat nå må jeg ta tiden til hjelp og se hva den bringer.

Jeg krysser alt jeg har på at jeg får skoleplass der jeg ønsker i nærmeste fremtid, samtidig som jeg krysser alt jeg har for dere som har søkt videregående skole at dere kommer inn på deres førstevalg!

Hva har du søkt på VGS? Hvilken linje?

 

– Ann Helen 

 

10 kommentarer

Siste innlegg