REVET BORT FRA MINE BESTE VENNER..

Et bilde, Så mange følelser….♥

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er skikkelig følelsesladet om dagen. Dyr har ikke alle år vært en del av livet mitt. Da jeg var mindre hadde vi flere katter og en kanin. Etter vært som tidene har gått, har jeg blitt et skikkelig hundemenneske. Fra da vi hentet lille Happy på Skarnes for 8 år tilbake, har jeg blitt så knyttet til hunder. Happy ble valgt ut etter mitt ønske. Da jeg løftet henne opp, ville hun faktisk ikke ned igjen. Fra den dagne har det vært noe spesielt mellom oss♥

Det sies at hunder er menneskets beste venn, og det kan jeg helt klart bekrefte. Happy og jeg har opplevd så mye sammen. Alt fra skiturer, gåturer og ikke minst så mange badeturer. Hun har sovet i senga mi når jeg har vært hos henne, men dette skjer mest sannsynlig aldri igjen..

For 3 år siden fikk henne 5 velskapte valper og en dødfødt. Jeg var svært lei meg over den døde valpen, men gledet meg over de 5 andre. Jeg var til og med på valpefødselen og tok imot 2 av dem.
 Første natta deres sov jeg på en ekstremt tynn skumgummi-madrass som vi la på tvers gjennom rommet. Bare jeg hørte en lyd fra dem den natta, så kviknet jeg til. Jeg tok hånd om dem dag etter dag. Skriftet på “hundesenga” til happy og de 5 små flere ganger om dagen, passet på at de fikk mat fra mammaen sin, veide dem og klipte klørne deres. Da det var tid for at de skulle begynne å være ute, var jeg på vakt. Og det samme da de skulle få sitt første ordentlige måltid også♥

Blant de 5 valpene valgte mamma og mannen hennes å beholde den ene, og som takk for hjelpen fikk jeg en også. Bamse og Michelle har hatt så mye gledet opp igjennom årene sammen med hverandre, og ikke minst sammen med mammaen sin♥ Denne tiden er dessverre over. Jeg får mest sannsynlig aldri se Happy og Bamse igjen, og det får ikke Michelle gjort heller dessverre.. Ingen av dem er død eller skadet. Men som jeg har fortalt om tidligere har jeg flyttet fra mamma og ikke lenger kontakt med henne. Dette gikk dessverre utover mitt forhold til hundene også..

Jeg merker ekstremt nå mot sommeren hvor mye jeg savner disse to gledessprederne. Det er på denne tiden av året hvor jeg tilbringte aller mest tid med dem. Alle badeturene våres og sitte på verandaen med sola framme. Disse to har virkelig satt dype spor i hjertet mitt. Hjertet mitt blør. Jeg savner dem så mye!♥ Mange vil nok syntes dette er latterlig, men hadde dere møtt disse hadde dere sagt noe annet. For bare noen netter tilbake gråt jeg meg i søvn fordi jeg savner dem sånn, og det er ikke siste gangen tårene mine renner for dem heller. Nå har jeg bare minnene igjen..


 

 

– Ann Helen

2 kommentarer
    1. Jeg skjønner hvordan du har det, de er menneskets bestevenn <3 Har selv hund og mamma har katt og jeg er sterk knyttet til de begge 🙂 Lazzi (hunden) føler jeg forstår meg uansett og hun er der alltid uansett 😛 Tror nok de forstår mer enn hva vi egentlig tror 🙂

    2. Når jeg måtte avlive min 15 år gamle katt pga hun hadde fått kreft igjen raste verden sammen for meg.. Mange som mente jeg overeagerte og måtte komme “over det” siden det “bare var et dyr”. Men det er så feil!
      Jeg mistet henne i Oktober i fjor men jeg gråter ofte alene på rommet mitt på kveldene fordi jeg savner henne. Dyr er så mye mer, de er familie medlemmer.. De gir så mye glede..
      Forstår godt hvordan du har det. Utrolig trist situasjon du er i, skulle ønske det var en måte du kunne fått dem på.. Men blir vel vanskelig siden hundene tilhører moren din..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg