FØRSTE UKE I PRAKSIS ER OVER

En slitsom uke er gått mot slutten, og nå er jeg vel hjemme i Ådal`n hos pappa og våres to skjønne hunder. Har allerede vært her et par timer, og det er kjempekoselig å se dem igjen. Føles ut som jeg har vært borte fra dem en hel evighet, selv om det er bare to dager siden sist. Da var jeg her bare en rask tur og med en dag overnatting, men nå skal jeg heldigvis være her hele helgen.

Første uke i praksis er over. Jeg veit med meg selv at dette er noe jeg ikke ønsker å jobbe med, og det fikk jeg erfart i Ål også. Og samme hvor uinteressant det er, så trives jeg på en måte også. Det er fantastiske brukere og gode ansatte å jobbe med. Jeg liker å hjelpe andre mennesker, men ikke på denne måten dessverre. Jeg gjør mitt beste, og prøver å hjelpe til så godt jeg kan. Denne uken har jeg observert mest, sett deres rutiner og måter de gjør ting på. Merker at det er slitsomt med 4 dager praksis i uka, i forhold til at jeg bare ha vært vandt med to tidligere. Men slik er arbeidslivet, og det får jeg en prøvelse på nå.


Jeg må beklage for at det har vært veldig dårlige bilder her på bloggen den siste tiden. Jeg har dessverre ikke tilgang til laderen på speilrekskameraet om dagen, og telefonen min kom nettopp hjem fra reparasjon i dag. Har hatt mye problemer med den, nesten helt siden da jeg fikk den for 3 måneder siden. Tidligere brukte jeg selvutløser til bildene, men får dessverre ikke gjort det nå uten speilreflekskameraet og har heller ingen som kan ta bilder av meg til enhver tid. Bildene får bli som det blir, men gjør så godt jeg kan. Håper hvertfall det blir litt bedre fremover. Ønsker dere en riktig god helg!♥

 

Ann Helen

3 kommentarer
    1. Vet ikke hvor du har vært i praksis, men kan tenke meg det var på et sykehjem el.l.? Husk at det blir mye gøyere jo mer ansvar du får! Går du bare og ser på er det bokstavlig talt gørr kjedelig og du føler ikke du for noe utav det. 🙂

    2. Helt enig med dem over meg som sier at det blir gøyere jo mer ansvar man får! Og det er gjerne gøyere på et annet sted? Er selv helsefagarbeiderlærling og har jobbet hele praksisen min på Haukeland Sykehus og stortrives der. Var på hospitering i hjemmesykepleien, men fant fort ut at det ikke var noe for meg. Flott at du har praksis så du ser hvor du trives og ikke, og finner ut av om dette er noe for deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg