NÅR DU TROR NOE HAR SKJEDD HUNDEN DIN..

Jeg leser stadig på internett om bekymrende mødre som har panikk for at noe har skjedd med barnet sitt. Sanne historier der barnet har falt og slått seg, barnet har sluttet å puste, eldste barnet skal for første gang gå hjem og kommer aldri, eller andre skrekkhistorier. Jeg leser dem stadig vekk og jeg skjønner dem faktisk..

Da jeg bodde i Ål med min fine lille Chihuahua gikk jeg med panikk hele tiden. Jeg var hele tiden redd for at noe skulle skje, og det er en vond følelse. Jeg gikk på skolen om morgenen hver dag, med dårlig sannvittighet. Jeg var redd det du skulle brenne, for at noen skulle bryte seg inn og ta henne med seg, at vannet skulle renne over slik at hun druknet, at hun skulle ha det for varmt eller for kaldt og andre småting. Det var skummelt.. Jeg var redd og bekymret hele tiden, helt til jeg kom hjem til mitt lille gull som lå trygt og godt i sengen, sprellende av glede for å se igjen mammaen sin.
Men det har vært mange situasjoner hvor hun har vært syk, og det går så klart vondt i hjertet. Situasjoner hvor du kanskje ikke alltid veit hva du skal gjøre og om man burde ta med hunden til dyrlegen eller ikke. Man må vurdere situasjonene, men ikke være for hysterisk.

Å være hundeeier er et stor ansvar det også, akkurat som å være en mor. Å passe på at hunden til enhver tid har det bra, er utrolig viktig! Å være mor eller hundeeier, kan forsovet sammenlignes på noen måter, til tross for at en baby klarer ikke å være alene noen timer, noe en hund kan. 
Åååh, som jeg savner å bo med min lille skatt, selv om jeg veit hun har det godt hjemme hos min pappa og sin store “lillesøster”♥

 

 

– Ann Helen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg